הנשיא הרצוג המריא לביקור רשמי בטורקיה: "ננסה לאתחל את היחסים"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא הרצוג המריא לביקור רשמי בטורקיה: "ננסה לאתחל את היחסים"

    הרצוג: "אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות. שהחזון שלי הוא שיהודים מוסלמים ונוצרים יחיו בשלום באזורנו"

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהזמנת נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, המריאו היום (רביעי) נשיא המדינה ורעייתו לביקור ממלכתי בטורקיה. הנשיא יצחק הרצוג יהיה המנהיג הישראלי הראשון לבקר בטורקיה מאז שנת 2008. הביקור האחרון של נשיא מדינת ישראל בטורקיה היה בשנת 2007.

    הנשיא הרצוג אמר טרם המראתו: "שלום רב, יחד עם מיכל אני יוצא לביקור ממלכתי בטורקיה עם הזמנתו של נשיא טורקיה ארדואן איתו אני מקיים דיאלוג מאז כניסתי לתפקיד נשיא מדינת ישראל.

    "היחסים בין ישראל לטורקיה חשובים לישראל, חשובים לטורקיה וחשובים לאזור כולו. ולראשונה מזה שנים רבות יתקיים ביקור בטורקיה.

    "בוודאי ובוודאי כשהסדר העולמי מתערער טוב ונכון שתישמר היציבות והשותפות באזור שלנו, ואת זה הדגשתי בביקוריי ביוון ובקפריסין בשבועיים האחרונים ובשיחות עם מנהיגים.

    "לא על הכל נסכים ובוודאי שמערכת היחסים בין ישראל לטורקיה ידעה עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים בשנים האחרונות, אבל אנחנו ננסה לאתחל את היחסים ולבנות אותם בצורה מדודה וזהירה ובכבוד הדדי בין המדינות.

    "אני תמיד חוזר ומדגיש שהחזון שלי הוא שיהודים מוסלמים ונוצרים יחיו בשלום באזורנו בצורה שתביא להם שגשוג וחיים מושלמים.

    "הביקור שלי מתואם לחלוטין עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד ומשרדיהם ואני מקווה שבעקבות הביקור שלי יתחיל תהליך רציני עם טורקיה, שיח מעמיק ברמות שונות ונראה בסופו של דבר, כך אני מקווה, התקדמות ביחסים ותוצאות חיוביות תודה רבה לכולכם".



    0 תגובות