רוב הישראלים סבורים: ליברמן – האיש החזק בממשלה

    ישראל רובין No Comments on רוב הישראלים סבורים: ליברמן – האיש החזק בממשלה

    מדד הקול הישראלי; מלחמת רוסיה אוקראינה: רוב הישראלים אינם תומכים בתגובה צבאית מצד המערב | מי האיש החזק בממשלה? במקום הראשון – השר ליברמן. שיעור גבוה מאוד אינם יודעים

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (752 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

    המלחמה באוקראינה:

    האם תגובת המערב כנגד מהלכי פוטין הולמת? המרואיינים חלוקים בדעותיהם: רבים יותר סבורים שהתגובה לפיה לא יתערבו צבאית אך יפעילו סנקציות כלכליות ואחרות קשות היא מתאימה (48%), לזאת עומת 39% החושבים ההיפך. שיעור היהודים שסברו כי מדובר בתגובה מתאימה (51%) גבוה משיעור הערבים שזו דעתם (35%).

    התערבות צבאית? מחצית המרואיינים (50%) אינם רואים עדיפות למעורבות צבאית של המערב, לעומת 37% סבורים שתגובה צבאית הייתה עדיפה. בקרב יוצאי חבר העמים התמיכה בהתערבות צבאית קטנה אף יותר מביתר הציבור היהודי (32% אל מול 40%).

    ישראל בזירה הבינלאומית: כמחצית מהציבור (52%) סבורים כי ההתרחשויות באוקראינה יכולות להשפיע על מצבה האסטרטגי של ישראל בזירה האזורית והבינלאומית. בקרב יוצאי חבר העמים מעטים יותר חושבים שכך הדבר (39%).

    הזירה המקומית:

    מי האיש החזק בממשלה? לציבור אין תמונה ברורה בשאלה זו, ולראייה  39% לא ידעו להשיב. בקרב אלו שכן הצביעו על דמות זו או אחרת נמצא בראש הרשימה שר האוצר ליברמן (18%). במקום השני מנסור עבאס (14%), ובמקום השלישי ראש הממשלה בנט (12%). שר החוץ לפיד נמצא כיום במקום הרביעי בלבד (9%). 15% מהיהודים ציינו כי מנהיג רע"ם עבאס הוא האיש החזק בממשלה, לעומת רק 7% מהערבים. בשלושת המחנות הפוליטיים (יהודים) תופסים את ליברמן כאיש החזק בממשלה (שמאל – 24%; מרכז – 20%; ימין – 19%). בימין יחד עם ליברמן מגיע למקום הראשון מנסור עבאס.

    לדעתך, מי הוא כיום ה"איש החזק" בממשלה? (%, כלל המדגם, יוני 2021 ופברואר 2022)

    שרידות הממשלה: 49% סבורים כי הממשלה תחזיק מעמד לפחות עד סוף 2022 (עלייה קלה מ-46% שחשבו כך ביוני), במקביל חלה ירידה של ממש בשיעור הסבורים שהיא לא תחזיק מעמד (33% כיום בהשוואה ל-46% ביוני).

    הקורונה והמצב האישי: מחצית מעריכים כי מצבם האישי לא השתנה כיום בהשוואה למצבם טרום פרוץ מגפת הקורונה, 29% מציינים כי מצבם נעשה גרוע יותר ואילו 18% מעידים שמצבם השתפר. יותר ערבים העידו כי מצבם נעשה גרוע יותר, בייחוד גברים ערבים (49% בהשוואה ל-22% מהגברים היהודים). בעוד 40% מאלה שהכנסתם מתחת לממוצע ציינו כי מצבם כעת גרוע יותר, הרי שרק 20% מאלה שהכנסתם ממוצעת ומעל לממוצע בחרו באפשרות זו.

    מוכנות לגל קורונה נוסף: מחצית (51%) מעריכים כי מדינת ישראל ערוכה להתמודד בהצלחה עם גל נוסף, לעומת 42% המעריכים שהמדינה איננה ערוכה לכך. רוב גדול מאלה שהצביעו למפלגות הקואליציה מעריכים שהמדינה מוכנה לגל קורונה נוסף, שעה שבקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה רק מיעוט מעריכים כך.

    מדד הקול הישראלי פברואר 2022 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 28/2-2/3/2022, רואיינו 601 איש ואשה בשפה העברית ו-151 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.59%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם.



    0 תגובות