אלון פנקס: "פוטין יצא בלי כלום ביד, זלנסקי רחוק מלהיכנע"

    מהדורת הבוקר No Comments on אלון פנקס: "פוטין יצא בלי כלום ביד, זלנסקי רחוק מלהיכנע"

    הקונסול לשעבר, אלון פנקס בשיחה עם 'קול חי': "פוטין לא יצא עם כלום ביד, רק בישראל עוד מחזיקים ממנו כגדול וחזק. הוא פלש לאוקראינה, ירה בילדים ולא השיג כלום. נכון לעכשיו, הוא לא יכול לכבוש את אוקראינה. הצבא הרוסי מתברר ככישלון מפואר וזלנסקי רחוק מלהכנע"

    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקונסול לשעבר, אלון פנקס שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס לדיווח על כניעת זלנסקי בעניין ההצטרפות לנאט"ו: "מי אמר שזלנסקי הולך להכנע? בתקשורת – אחד אומר דבר, השני מצטט והשלישי קופץ למסקנה. זה מעגל סגור, אין שום אינדיקציה".

    "הפלישה הזו מעולם לא הייתה על אוקראינה, לא הטילו סנקציות בגלל אוקראינה אלא בגלל השאיפות של פוטין מעבר לאוקראינה", אומר פנקס. "זה לא קורה, הוא לא יקבל את צמצום נאט"ו הוא קיבל את הרחבת נאט"ו, הוא לא יקבל את הפסקת התמרונים באירופה ולהיפך, הוא יקבל נשק של נאט"ו בפולין, רומניה ובולגריה. הכרה בקרים כבר הייתה. הצטרפות אוקראינה לנאט"ו מעולם לא הייתה על הפרק. פוטין יצא בלי כלום בסופו של דבר".

    לדבריו "המקום היחיד בעולם שחושבים שפוטין גיבור גדול, חכם ואסטרטג על – זה בישראל, הוא ממש לא אף אחד מאלה. אני לא מדבר על המוסריות, אלא על המטרות שלו – המטרות שלו היו לשנות את הסדר באירופה והוא לא קיבל את זה. הוא פלש ולא מצליח במהלך הצבאי".

    פנקס הדגיש: "אין פה כניעה, ודאי שהוא לא יודה בכישלון. הוא לא באמת יכול לכבוש את אוקראינה, אם אם היה רוצה זה היה עולה מחיר דמים הרבה יותר יקר. זה לא אומר שזה לא יקרה בשבועיים הקרובים – אלא אני אומר מה קרה עד עכשיו. הצבא שלו מתגלה בחולשתו, כישלון מפואר. הוא גם לא נכנס עם מספיק כוחות לכבוש את אוקראינה. אולי הכוונה שלו מראש לא הייתה לכבוש אלא להפיל את ממשל זלנסקי".

    היחס להתנהלות האמריקנית, אמר פנקס: "הממשלה האמריקני התנהל טוב עד עכשיו, הם איחדו את נאט"ו בתוך פחות משבוע. הסנקציות שהוטלו על רוסיה הן הכי חריפות בהיסטוריה, הם קראו את פוטין נכון מהתחלה ודחקו אותו לפינה. עכשיו השאלה מה קורה עכשיו, אם זה ממשיך להתגלגל בצורה הזו שבוע שבועיים – מתישהו יצטרכו לנהל איתו מו"מ והם לא רוצים לעשות את זה עד שברור שהוא לא יפלוש".



    0 תגובות