מלאכי איחוד הצלה הגיעו ליאשי • סיקור מסע

    קובי פינקלר No Comments on מלאכי איחוד הצלה הגיעו ליאשי • סיקור מסע

    בשעת בוקר מוקדמת של יום חמישי האחרון, נמל התעופה בן גוריון התמלא במתנדבים באפודים כתומים של 'איחוד הצלה' שהמריאו בטיסת אל-על הראשונה לעיר יאשי שברומניה | המתנדבים עזבו הכל בארץ וטסו לסייע לאלפי הפליטים בגבול מולדובה-אוקראינה

    צילום: קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המראה בנמל התעופה בן גוריון בשעת בוקר מוקדמת של יום חמישי היה שונה מתמיד. עשרות רבות של וסטים כתומים עליהם הכיתוב 'איחוד הצלה'  מילאו את רחבת האולם המרכזי.

    היו אלו כ-30 פרמדיקים וחובשים של הארגון, מתנדבים את משפחותיהם, החברים והעבודה שלהם בארץ כדי לסייע בגבול מולדובה -אוקראינה ולהצטרף לעוד מתנדבים של הארגון כדי לסייע לפליטים ויפעלו בשטח בבתי חולים שדה.

    היתה זו הטיסה הראשונה של חברת אל על אי פעם ליאשי שברומניה. עיר עם היסטוריה איומה ליהודים, והנה באים יהודים אחרים מישראל כדי לסייע לאחיהם. לא רק עם אנשים לסייע. גם עם ציוד ומזון שכה חסר שם עכשיו. 9 טון של ציוד רפואי ועוד 15 טון של אוכל כשר ואפילו לפסח כבר מתכוננים.

     עם הגיענו לשדה התעופה ביאשי, הגיעו יחד איתנו ממעבר הגבול מאות פליטים שרוצים  להגיע לארץ.

    הם הגיעו מקייב, מאודסה ומאומן "עזבנו את הבית של הרבי כדי להגיע לארץ הקודש" אומרת לי בתיה ששלושה ילדים קטנים סובבים אותה כל העת מתנדבי הארגון מוציאים מכל טוב הארץ ומנסים לסייע. בתרגום מסמכים, במזון, ובטיפול ראשוני.

    לרגע נראה שכולם מאוחדים רק כדי לסייע. לא משנה עם זה יהודי קשיש, בחור ישיבה שעזב באחת את אודסה המופצצת  או זוג עם שלושה ילדים שברחו מאומן.

     אלי פולק, מנכ"ל הארגון, עומד בפתח ומכוון את המתנדבים. הכל בשקט, בצנעה, הרחק מעיני המצלמות "באנו כדי לסייע, לעזור, לא להצטלם. זה ייעודנו ועל כך אנו גאים"  הוא אומר ל'קול חי' ומתפנה שוב להיות על המתנדבים והעולים החדשים.  'הבאנו שלום עליכם' שרים במטוס והלוואי שיביאו איתם שלום.



    0 תגובות