האלוף במיל' עמוס גלעד: "פוטין רואה בנאט"ו איום, הוא לא יסוג"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on האלוף במיל' עמוס גלעד: "פוטין רואה בנאט"ו איום, הוא לא יסוג"

    האלוף במיל' עמוס גלעד בריאיון ל'קול חי': "פוטין רוצה לנטרל את אוקראינה מחברות בנאט"ו. אם יכבוש את אוקראינה, פוטין ימנה נשיא מטעמו. ההפתעה הגדולה היא העמידה האמיצה של זלנסקי, אדם ללא רקע מנהיגותי שתפס את פוטין בהפתעה. גם העם האוקראיני הפתיע את פוטין בהתנגדותו לכיבוש"

    צילום: Revkin Fenton/Flash90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף במיל' עמוס גלעד שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המלחמה במזרח אירופה: "מבחינתו של פוטין אוקראינה נחשבת ללב ליבה של רוסיה ההיסטורית, וברית נאט"ו שמתקדמת לאוקראינה נחשבת בעיני פוטין לאיום על רוסיה והמטרה שלו פשוט לנטרל את אוקראינה כמדינה שותפה עתידית בנאט"ו – גם אם הוא צריך להשתמש בכוח ברוטלי".

    לדבריו "הסנקציות יגרמו להם נזק וכבר גורמות אבל זה לא ישנה את הכיוון האסטרטגי של פוטין. מבחינתו הוא צודק שהוא בימיו כשליט של רוסיה – לא יאפשר לאוקראינה שהיא כאמור בעיניו ליבה של רוסיה ההיסטורית – להפוך לבסיס של נאט"ו וזאת משני היבטים: גם כאיום צבאי על רוסיה וגם הרוח המערבית של דמוקרטיה. כך הוא תופס את זה".

    עוד אמר גלעד: "ככל שהעימות הזה מתקדם והופך להיות ברוטלי ומלחמה עקובה מדם – הוא רואה שהמערב לא שולח חיילים, הם צריכים להתעמת רק עם האוקראיני שמפגין אומץ לב ויכולת עמידה – שאני מניח שמפתיעים גם את רוסים – אבל מצד שני זה רק יגביר את המאמצים האלימים הרצחניים של הצבא הרוגי שינסה לעשות הכל כדי להשליט את רצונו של פוטין על אוקראינה בסופו של דבר. אני לא חושב שהוא יסוג".

    גלעד המשיך והסביר: "הוא צריך נשיא במקום זלנסקי – שימלא את רצונו, ובשיטה שמוקבלת ברוסיה ולא כמו בדמוקרטיה. כמו שקרה בבלארוס ובקזחסטן".

    האלוף במיל' נשאל מה לדעתו יקרה אם העם האוקראיני יתקומם לאורך זמן ולא יאפשר את השלטון הרוסי: "זה יכול לקרות ואז הם יפעילו יותר כוח ולכן זה יכול להיות עימות מדמם תקופה ארוכה. פוטין לא יכול לסגת גם מצד הכבוד וגם – אם הוא יתן לאוקראינים להתקומם, מחר תהיה לו התקוממות ברוסיה".

    גלעד ציין: "יש כאן הפתעות במערכה הזאת: ההפתעה הגדולה היא המנהיגות של זלנסקי – שלמרות שאין לו רקע מנהיגותי, הוא מתגלה כמנהיג עולמי אמיץ מאוד. וכן גם העם האוקראיני שמגלה התנגדות. בנוסף, יש להם גיבוי מפתיע מהמערב בסנקציות על רוסיה ובחימוש אוקראינה, אפילו ממדינות כמו שוויץ".



    1 תגובות

    מיין תגובות