חה"כ אמסלם עותר לבג"ץ: "חובת גיוס גם לערביי ישראל"

    איתי גדסי No Comments on חה"כ אמסלם עותר לבג"ץ: "חובת גיוס גם לערביי ישראל"

    ח"כ אמסלם: "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה"

    דוד אמסלם צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך להצעת החוק של חה"כ דודי אמסלם שנפלה במליאת הכנסת – הגיש היום (שני) ח"כ דודי אמסלם עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון בני גנץ, 'הפוקד' והיועמ"ש.

    תכלית העתירה, כפי שניסח עו"ד מוטי שמעון, היא "להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבִים שהם מיועדים לשירות בטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסע' 1 לחוק חוק שירות בטחון".

    חה"כ אמסלם פירט והסביר עוד בהצעתו בכנסת "לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון.

    "אולם, מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל (אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית). הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר.

    "סעיף 13 לחוק קובע כי "פוקד רשאי" ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות. כך, למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס".

    משנפלה הצעה בכנסת, חה"כ אמסלם החליט לעתור לבג"ץ, באמצעות עו"ד מוטי שמעון, והסביר "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה.

    "אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית".



    0 תגובות