הרמב"ם היומי: הלומדים סיימו את ספר 'קרבנות' והחלו בספר 'טהרה'

    נתי קאליש No Comments on הרמב"ם היומי: הלומדים סיימו את ספר 'קרבנות' והחלו בספר 'טהרה'

    בסוף השבוע שעבר חגגו לומדי הפרק היומי ברמב"ם את סיום ספר 'קרבנות' כשבחלק מהמקומות צויין הדבר במעמדי 'סיום' חגיגיים | הפרק החדש אותו מתחילים כעת במסגרת הלימוד היומי הוא פרק 'טהרה' והוא הגדול ביותר ברמב"ם

    צילום: באדיבות המצלם
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום חמישי שעבר היה יום חג בקרב לומדי הרמב"ם היומי, בו התחילו לומדי הפרק היומי ב'משנה תורה להרמב"ם', ללמוד את ספר 'טהרה', וזאת לאחר שסיימו את ספר 'קרבנות', בחודשים האחרונים, במסגרת סדר הלימוד של פרק אחד ליום.

    לומדי הרמב"ם, הפזורים המה בכל תפוצות ישראל, נרגשו לסיים את ספר 'קרבנות', ובחלק מהמקומות צויין הדבר במעמדי 'סיום' חגיגיים, בהם דוברו ולובנו ענייני ספר ה'קרבנות' לרמב"ם, וכן הועלו עניינים הנוגעים לספר 'טהרה', הספר החדש בו יחלו מהבוקר ללמוד במסגרת 'הרמב"ם היומי'.

    ספר טהרה, הוא הספר הגדול ביותר ברמב"ם, ובו מאה ארבעים וארבע פרקים, כך שהלימוד בו יימשך כחמישה חודשים לערך.

    היות וחלק מהלכותיו הם בנושאים אשר שוחרי התורה אינם רגילים בהם, מכון 'שנינא' לעידוד השינון במשנה תורה להרמב"ם, מפיצים בימים אלו בריכוזים התורניים בארץ הקודש את קובץ הלימוד החודשי על הלכות 'טהרה', מתוך הכרך של 'הרמב"ם המבואר', ששמו יצא לתהילה בקרב כל שדרות היהדות התורנית.

    בימים אלו, נרשם גל מצטרפים נוסף לתכניות הלימוד ברמב"ם היומית כשבמרכז התכנית, מבחנים שבועיים, בלימוד היומי במשנה תורה להרמב"ם. בכל מוצאי שבת מקיים מכון "שנינא" מבחן טלפוני על שבעת הפרקים שנלמדו במהלך השבוע האחרון. בין העונים נכונה על מרבית התשובות מתקיימת הגרלה על שורת פרסים יקרי ערך, וזאת במטרה לעודד את רבבות הלומדים במשנה תורה להרמב"ם.



    0 תגובות