שיתוף פעולה הדוק ושותפות היסטורית \\ דובר צה"ל רן כוכב

    קובי פינקלר No Comments on שיתוף פעולה הדוק ושותפות היסטורית \\ דובר צה"ל רן כוכב

    מאמר בחתימת דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, שפורסם אמש בעיתון אלאיאם, הגדול בעיתוני בחריין ועוסק בשיתופי הפעולה האזוריים עם תחילת שנת 2022

    דובר צה"ל רן כוכב צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשאני נדרש לבחור את תמונת השנה שלי, אני חוזר אל שתי תמונות מרכזיות שיש להן מקום היסטורי: הראשונה, תמונת פגישתם של חברי לפורום המטה הכללי, אלוף טל קלמן, עם תת-שר החוץ הבחרייני, עבדאללה בן אחמד אא׳ל ח׳ליפה בבסיס המטה הכללי בתל אביב. השנייה, היא תמונת ביקורו ההיסטורי של מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות בבסיס פלמחים של חה״א הישראלי, וקבלתו על ידי משמר כבוד לקול ניגון ההמנון האמיראתי על ידי תזמורת צה״ל.

    ביקור היסטורי של מפקד חיל האוויר האמירתי בישראל | צילום: דובר צה"ל

    עבורי, כאיש חיל האוויר לשעבר, וכחבר בפורום המטה הכללי בהווה, התמונות הן תמצית ההזדמנות ההיסטורית שנפלה בחלקנו: פתיחת צוהר להעמקת שיתופי הפעולה בין מדינת ישראל לבין מדינות וצבאות האזור למען יציבותו ושגשוגו בדורות הבאים.

    אין ספק שהסכמי אברהם מהווים נכס חשוב למדינת ישראל ולמדינות האזור. אי אפשר להכביר במילים על התרומה האדירה שיש לשיתופי הפעולה בין המדינות והצבאות ליציבות, לביטחון ולשגשוג של כל הצדדים.

    בהכרזת העצמאות של מדינת ישראל, גם בזמן בו היינו נתונים תחת מתקפה רב-זירתית, הדגשנו כי אנו מושיטים יד לשלום ולשכנות טובה לכל שכנותינו. אז, כל גם היום. השלום ושיתוף הפעולה מהווים בחירה אסטרטגית של מדינת ישראל. לא מדובר באינטרס בר-חלוף, אלא בדרך חיים.

    אנו רואים בממלכת בחריין ובצבאה שותף חשוב במאמץ האזורי להגנה על נכסים אסטרטגיים ועל ביטחון האזור ותושביו. היחסים האסטרטגיים של ממלכת בחריין וישראל באזור מהווים מסגרת אמיתית להעמקת שיתופי הפעולה אל מול האיומים, של מדינות וצבאות טרור.

    אנו מתחילים לראות את התוצאות של שיתופי הפעולה שכבר נוצרו בשטח. חלק משיתופי הפעולה האלה, מתגבשים ממש בימים אלו ונראה כי יש להם פוטנציאל רב בתחומים רבים ומגוונים. אני בטוח כי בראייה קדימה נראה יותר ויותר את צבאות האזור מתאמנים ומתנהלים יחד. שיתופי פעולה אלה יעמיקו את הקשר הבין-אישי ויעמיקו עוד יותר את הידידות בין העמים.

    אנו חולקים דעה משותפת על תפקידה השלילי של איראן ושלוחותיה באזור. גם לישראל וגם לממלכת בחריין אתגר אמיתי מול האיום האיראני, שמהווה סכנה ממשית לביטחון האזור והעולם. איראן היא האיום המרכזי על ביטחון האזור, בתוכנית הגרעין שלה, בהתעצמותה הצבאית בטילים ובכלי טיס בלתי מאוישים, ובהתבססותה במדינות האזור להפצת עקרונות וערכי המשטר שלה, בניגוד לטבעם ולאינטרסים של עמי האזור. אני בטוח כי שיתוף הפעולה האסטרטגי בין מדינת ישראל וממלכת בחריין יסייע בשימור יציבותן ושגשוגן אל מול האיום הזה.

    אין ספק כי הנורמליזציה מתקנת עוול של שנים. השותפות ביננו היא ערכית, אמיתית, ואסטרטגית. שלום בין עמים ואנשים עם תועלת אמיתית לכל אזרחית ואזרח ברחובותיהן של ירושלים ותל אביב או במנאמה ומדינת-חמד. שותפות שתביא עמה ביטחון, שגשוג, התפתחות טכנולוגית ורווחה לשני העמים.

    שתהא שנת 2022 טובה ובטוחה לכולנו.



    0 תגובות