- רדיו קול חי - -

משרד הבריאות בדרך להכרה בבדיקות אנטיגן ביתיות

משרד הבריאות בדרך להכרה בבדיקות אנטיגן ביתיות. כך הודיעו נציגי המשרד בדיון ועדת הבריאות של הכנסת בנוגע להארכת צו בריאות העם לשימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד בריאות הציבור, אמר בדיון כי "טוב שמשנים את המדיניות בהתאם למציאות ומקצרים את תקופת הבידוד. במדינות אחרות מצאו את הדרכים המשפטיים כדי להכיר בבדיקה הביתית. התהליך מורכב התהליך אבל יש לעשות זאת בהקדם".

טל פוקס מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, השיבה כי "בימים אלו בוחנים ברצינות הכרה בבדיקה ביתית ופועלים שזה יקרה כמה שיותר מהר".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיפה: "התקדמנו בנושא המשפטי. מה שנותר זה לבחון את הדרך בפועל שזה יקרה. יש כבר כמה חברות שבודקים במשרד איתן את השירות הטכנולוגי".

בסיום הדיון, האריכה ועדת הבריאות את צו בריאות העם עד יום ט' באדר א' התשפ"ב (10 בפברואר 2022). הצו מאשר שימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות לצורך הכרה בחולה או לקיצור בידוד על סמך תוצאה שלילית בבדיקה.

עו"ד טל פוקס ממשרד הבריאות אמרה כי עתה הצו מוגש ללא כל שוני בין האוכלוסיות השונות, ובשונה מהפעם הקודמת שקיצור הבידוד לאוכלוסיות שאינן בסיכון היה רק באנטיגן מוסדי ולאלו שבסיכון רק ב PCR, מעכשיו קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון ושאינן יתאפשר או ב-PCR או באנטיגן מוסדי.

ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס, אמרה כי הצו מוארך רק בעשרה ימים. "כיום יש ירידה בביקוש לבדיקות PCR. אנחנו עומדים על 24 שעות תוצאות מבדיקות המעבדה. במשך החודש הזה ניתחנו תוצאות של מאות אלפי אנשים של בדיקות אנטיגן אל מול בדיקות PCR. לפי הנתונים שעלה אצלנו, הרגישות של האנטיגן היא סביב 76%-80%. קרוב ל80% שייצאו שלילים באנטיגן, יוצאים כך גם ב PCR. 93% שייצאו חיוביים באנטיגן, קיבלו גם תשובה חיובית ב PCR. אפשר להסתמך על הבדיקה והיא נותנת מענה. אנחנו רגועים עם ההחלטה להמשיך עם הבדיקה הזו. כשהתחלואה תרד נחזור להמליץ להיבדק ב PCR".