לאחר התיעוד: ניצב ג'מאל חכרוש הודיע על פרישה מהמשטרה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לאחר התיעוד: ניצב ג'מאל חכרוש הודיע על פרישה מהמשטרה

    ראש האגף המשטרתי לטיפול בפשיעה במגזר הערבי, ניצב ג'מאל חכרוש פורש משירותו במשטרת ישראל. זאת לאחר התיעוד שפורסם בו הוא נראה מדלג מעל קרבן בזירת פשע חמור במגזר הערבי וממשיך לדרכו. השר לביטחון פנים הגיב: "החלטה ראויה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרסום התיעוד בו הוא נראה מדלג מעל קרבן בזירת פשע בכפר כנא: ראש האגף המשטרתי לטיפול בפשיעה במגזר הערבי ("סיף"), ניצב ג'מאל חכרוש פורש משירותו במשטרת ישראל.

    על פי הודעת המשטרה, אתמול נפגש ניצב חכרוש עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ובפגישתם במטה הארצי בירושלים ביקש ניצב חכרוש לפרוש מתפקידו, לאחר 44 שנות שירות במשטרה. השניים סיכמו על פרישתו המיידית ועל כך שהיום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף "סיף" וישוחח עמם.

    במשטרה מסרו כי המפכ"ל כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לניצב ג'מאל חכרוש בהצלחה בהמשך הדרך.

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב התייחס לפרישתו של חכרוש: "לניצב חכרוש שמורות זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל. אני מודה לניצב חכרוש על 44 שנות שירות ציבורי".

    השר הוסיף, "החלטתו של ניצב חכרוש לפרוש בעקבות התקרית שהובאה לעיני הציבור בימים האחרונים היא ראויה. עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ״ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא – בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע".

    כזכור, לפני מספר ימים פורסם ב'הארץ' תיעוד בו נראה ניצב חכרוש מדלג מעל קרבן בזירת אלימות קשה בחברה הערבית ביישוב הערבי כפר כנא וממשיך לדרכו כאילו לא אירע דבר.

    ראש המנהלת הערבית המשטרה: תועד חולף מעל קרבן בזירת אלימות והושעה

    על פי הפרסום, ניצב חכרוש העומד כיום בראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, שהה במשרדי מפעל ברזל בכפר כנא בספטמבר 2020. במהלך שהותו במקום, אדם נפגע מעברו השני של הקיר. לאחר מכן צנח הקרבן על מדרגות המקום.

    דרישה: לבחון את התנהלות המערכת בעניינו של ניצב חכרוש

    ניצב חכרוש נראה בתיעוד שפורסם ב'הארץ' מדלג על הקרבן ומתעלם מהאירוע, בזמן שהתוקף התבצר באחד החדרים במקום. חכרוש לא הגיש עזרה לקרבן ולא ניסה ללכוד את החשוד.

    מיד לאחר פרסום התיעוד יצא חכרוש לחופשה מתפקידו במשטרה והמפכ"ל הורה על הקמת צוות לבדיקת האירוע.

    חכרוש טען מצידו כי הוא יצא מהמקום על מנת "לסגור את הזירה" וכן כי הוא זה שביקש להקים צוות לבדיקת האירוע לאחר שראה שהוציאו את הכל מההקשר.



    0 תגובות