מתווה ביטול הבידודים: ביהמ"ש חייב את המדינה לשבת למו"מ הערב עם המורים

    איתי גדסי No Comments on מתווה ביטול הבידודים: ביהמ"ש חייב את המדינה לשבת למו"מ הערב עם המורים

    בעתירת המדינה לביהמ"ש נגד שביתת המורים, ביהמ"ש חייב את המדינה לשבת למו"מ עם מזכלי"ת הסתדרות המורים יפה בן דוד והותיר את צו המניעה עד ליום שני

    משרד החינוך צילום: פלאש90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשת המדינה למתן צו מניעה קבוע להסתדרות המורים במאבקה נגד מתווה הבידודים וחייב את המדינה לשבת למו"מ עם הסתדרות המורים הערב במוצאי שבת.

    ביה"ד, בראשות השופט דורי ספיבק, קבע שמדובר במחאה לגיטימית וחייב את המדינה לקיים הידברות עם מזכ"לית הסתדרות המורים כבר במוצאי שבת.

    משרד החינוך הודה כי לא היה ערוך למתווה וכי קיימים כשלים לוגיסטיים ביישומו. בנוסף קבע ביה"ד כי משרד החינוך לא קיים הידברות מוקדמת עם הסתדרות המורים על מתווה שעלול להשפיע על בטיחותם ובריאותם של עובדי הוראה במקום עבודתם.

    ביה"ד הותיר את הצו הארעי על כנו עד יום שני אך הורה למשרד החינוך לשבת למשא ומתן עם הסתדרות המורים במוצ"ש ולשמוע את השגותיה על המתווה. מדובר בהחלטה תקדימית משום שלראשונה קבע בית הדין כי למרות שיש החלטת ממשלה בתוקף, המדינה מחויבת לדון עם הסתדרות המורים באופן יישום ההחלטה.

    בית הדין דורש מהצדדים למסור את תוצאות הפגישות כבר ביום שני הקרוב. בהסתדרות המורים מביעים סיפוק רב מההחלטה ואומרים כי "ביה"ד אומר בעצם כי לא ניתן לדלג על עובדי ההוראה ולקבל החלטות חד- צדדיות שנוגעות לבריאותנו מעל הראש שלנו.

    גם בית הדין הבין שהממשלה ומשרד החינוך שגו כאשר קיבלו החלטה חד-צדדית והותירו את עובדי ההוראה חשופים. אנחנו שמחים שבית הדין שמע את זעקתם של עובדי ההוראה והבין כי יפה בן דויד צדקה כשדרשה להיות חלק מהשיקולים בקביעת יישום מתווה ביטול הבידודים.

    ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מברך ומודה לבית הדין האזורי לעבודה על החלטתו להמשיך את צווי המניעה עד ליום שני לסיום ההדברות. החלטת בית הדין מחזקת את החשיבות והצורך בהשארת התלמידים בגנים ובבתי הספר באופן רציף כדי להמשיך ולתת להם את המענים החינוכיים והטיפוליים הנדרשים להם".



    0 תגובות