מגיעים לשיא: מקדם ההדבקה ירד ל-1.05; בכירים מעריכים "השיא מאחורינו"

    צבי טסלר No Comments on מגיעים לשיא: מקדם ההדבקה ירד ל-1.05; בכירים מעריכים "השיא מאחורינו"

    מקדם ההדבקה ירד ל-1.05. בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי שיאו של הגל מאחורינו. אתמול אובחנו 57,563 מאומתים, 25.69% מהבדיקות חיובית, 946 חולים במצב קשה. בן 40 עם מחלות רקע נפטר הלילה בביה"ח אסותא אשדוד

    מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכירים במשרד הבריאות מעריכים הבוקר (שישי), כי שיא ההידבקות בגל האומיקרון נמצא מאחורינו, יש ירידה במספר הנדבקים היומי אולם היקף התחלואה עדין גבוה ויש לשמור על כללי הזהירות. על פי הערכתם, קרוב לשלושה מיליון ישראלים נדבקו עד כה בזן האומיקרון. מקדם ההדבקה הבוקר במגמת ירידה ועומד על 1.05.

    במקביל, בארגון חברא קדישא התריעו הבוקר על עומס נפטרים חריג בגל הנוכחי. "אנחנו בקצה גבול כוח האדם, מתחילת חודש ינואר טיפלנו ביותר מארבע מאות נפטרי קורונה" , לשון הודעת הארגון.

    אתמול אובחנו 57,563 מאומתים, 25.69% מהבדיקות חיובית. מניין החולים הפעילים עומד על 483,228, מתוכם 2,438 מאושפזים בבתי החולים, בהם 946 במצב קשה (ירידה מ-960 אתמול), 291 במצב קריטי, 18 מחוברים לאקמו ו-213 מונשמים. 294 חולים במצב בינוני ו-1,108 קל.

    יש לציין כי בשבוע האחרון חלה ירידה במספר הנבדקים, ככל הנראה בעקבות מזג האוויר. מספר הנבדקים היומי בישראל ירד מ-440 אלף ביום ראשון השבוע ל-265 אלף אתמול.

    נמשכת מגמת הירידה במספר המאומתים החדשים והחולים הפעילים בערים החרדיות, אך לצד זאת נמשך הגידול במגזר הערבי.

    מספר החולים קשה מקרב המחוסנים בירידה, אך בקרב הלא מחוסנים ממשיך לעלות:

    בבית החולים אסותא אשדוד עדכנו כי במהלך הלילה נפטר מטופל תושב השפלה בעשור הרביעי לחייו בעקבות סיבוכים של מחלת הקורונה שהובילו לאי ספיקה מערכתית.

    בעיתון 'ידיעות אחרונות' דווח על תופעה חדשה שלא הייתה בגלים הקודמים של הקורונה – אנשים שמוגדרים כבר כמחלימי קורונה מתאשפזים בבתי החולים עם בעיות נשימתיות, חלקם במצב מורכב מאוד. מדובר במחלת ריאות שמיוחדת רק לאלו שחלו בקורונה והבריאו.

    פרופ' אלון הרשקו, מנהל פנימית ב'הדסה' הסביר את התופעה: "הווירוס בעצם הולך אבל משאיר אחריו אדמה חרוכה. את ההשפעות רואים אותם חולים רק אחרי ההחלמה מהנגיף, חלקם יוצאים עם נזקים ארוכי טווח".



    0 תגובות