היועמ"ש החליט: התיק נגד השוטרים המעורבים במותו של אהוביה – ייסגר

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש החליט: התיק נגד השוטרים המעורבים במותו של אהוביה – ייסגר

    סערה ציבורית אדירה: למעלה משנה לאחר מות הנער אהוביה סנדק ז"ל, היועמ"ש מנדלבליט החליט רגע לפני פרישתו לסגור את התיק נגד השוטרים המעורבים. במשפחה הגיבו בזעם ומסרו: "מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה. שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות"

    מחאה על מותו של אהוביה ז"ל צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אימץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

    בהודעת היועמ"ש הוסבר כי משום שלפי חומר הראיות היתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו היה מצוי סנדק ז"ל; אין ביסוס בחומר הראיות לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את הרכב הנמלט; ולא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה.

    סרטון הסבר של האירוע אותו פרסמו בפרקליטות עם ההודעה על סגירת התיק

    צילום: פלאש 90

     

    משפחת סנדק הגיבה להחלטת היועמ"ש מנדלבליט שלא להעמיד את השוטרים שהרגו את בנם אהוביה ז"ל לדין "שבת משפטים בושה. תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל".

    המשפחה ביקרה בחריפות את הטיוח ומסרה, "מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה. שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת".

    תיעוד ניסיון החסימה שביצע רכב המשטרה, אותו פרסמה הפרקליטות באופן חריג

    צילום: פלאש 90

     

    משפחת סנדק התריע בפני האזרחים, "אזרחי ישראל, והורים לילדים במדינת ישראל, צריכים להיות היום מודאגים, מודאגים שנער בישראל, שיכול להיות בנם, יכול להרג במפגש עם שוטר, שוטר שהחליט שהוא גם השוטר, גם השופט וגם התליין, וכל זאת בגיבוי המערכת".

    במשפחה תקפו את מתן הלגיטימציה המסוכן לשוטרים, "מדובר בשפל חסר תקדים ביחסי משטרה-חברה, בניגוד עמוק לערכי היושר והצדק של ההיסטוריה המפוארת של עם ישראל, ובמתן לגיטימציה להתנהגות פלילית בידי מי שהיו אמורים להיות חוד החנית במלחמה נגד עבריינות. זהו אות קלון נוסף על מצחה של מח"ש ומערכת המשפט".

    בסיום ההודעה הבהירו בני המשפחה, "לא נשקוט ולא נעצור, נדרוש צדק לדמו של בננו, ולאזרחי ישראל – עד יצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד יבער", מסרה המשפחה.



    0 תגובות