הסערה 'אלפיס': השלג מתקרב – הרשויות נערכות

    נתי קאליש No Comments on הסערה 'אלפיס': השלג מתקרב – הרשויות נערכות

    הסופה 'אלפיס' כבר בישראל וגשמים רבים יורדים ברחבי הארץ ושלג יורד בחרמון | הרשויות המקומיות נערכות לקראת השלג וקוראות לתושבים להישמע להנחיות | גלריה

    ראש עיריית ירושלים בהערכת מצב הבוקר
    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפי החזאים, נכון לעכשיו הסופה כבר החלה להיכנס ארצה, ובמהלך היום צפויים גשמים חזקים ורוחות עזות ברוב אזורי בארץ,  הטמפרטורות יהיו קרות מאד, ובשעות הערב השלג צפוי להגיע גם לערי המרכז וירושלים. הרשויות השונות נערכות לקראת מזג האוויר הסוער, וקוראות לציבור לשמור על זהירות.

    בעיריית ירושלים מדווחים שע"פ התחזיות בשעות אחה"צ צפוי לרדת שלג בעיר שיגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ, ובתום הערכת מצב שקיימה העירייה בראשות ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי הוחלט, בתאום עם ארגון ההורים העירוני כי הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00, בכל מערכת החינוך (צהרונים, בתי ספר, חינוך מיוחד ומעונות יום).

    כמו כן, עובדי עיריית ירושלים יסיימו את יום עבודתם בשעה 15:00, למעט עובדים חיוניים. בעירייה מדגישים כי הם ממליצים למי שלא צריך להיות בחוץ להישאר בקרבה לביתו משעות אחה"צ, ושההחלטות מתקבלות למען התושבים והשמירה על בטיחותם.

    גם במועצת היישוב טלזטון הסמוכה לירושלים נערכים לשלג ואומרים: "כידוע מאירועי שלג קודמים, מיד עם תחילת שלג, נחסמים צירים, ומפסיקה או משתבשת תחבורה ציבורית, וגם נוצרים חסימות ופקקים לרכבים פרטיים, אי לכך, מבקשים מאד מכל מי שיוצא מירושלים או אליה, להיערך מספיק מוקדם ולקחת מרווחי ביטחון, כדי להגיע בקלות ובבטחה".

    יש לקחת בחשבון חסימה אפשרית של כביש ירושלים/תל אביב, ולא לקחת סיכון להיתקע בכביש, לעיתים חילוץ מהכביש הוא בלתי אפשרי או לוקח שעות רבות ככל הנראה גם האוטובוסים האחרונים לפני תחילת השלג יהיו עמוסים מאד וכדאי לקחת גם את זה בחשבון.

    גם בצפון נערכים לשלג ועל פי תחזית מזג האוויר ירד שלג במקומות שגובהם מעל 700 מטרים. עיריית נוף הגליל מודעת לסיכוי הקטן לשלג בעיר אמנם מצטיידת בשקי מלח כהיערכות למקרה שהלבן יכוון ל 600 מטרים ומטה.

    ראש העיר אמר: "הכנו שקי המלח בשביל להזכיר לשלג שעבר זמן רב מאז הביקור האחרון שלו אצלנו. אנחנו ומתגעגעים" אמר בחיוך רונן פלוט והזכיר כי הפעם האחרונה ששלג נערם בעיר הייתה בשנת 1992 (מצורף תמונה) ומאז רק פתיתי ברד ומעט שלג נחתו בחורפים אך לא נערמו לשלג. 

    מנכ"ל העירייה עדי מלכה הנחה את הצוותים התפעוליים לפעול במתכונת חרום ולתגבר גם את פעילות  המוקד העירוני על מנת לספק מענה . העירייה העמידה בכוננות את צוותי החשמל, המערך הטכני, הרובעים  וההנדסה. כמו כן הוציאה מהמחסנים גנרטורים תאורת חירום ושרשראות לרכבי חירום. 

    בחברת החשמל מדווחים כי הסתיימה הערכת מצב של הנהלת חברת החשמל בראשות מנכ"ל החברה עופר בלוך והוכרז על כוננות גבוהה בכל הארץ עם דגש על ירושלים והצפוןץ

    בהערכת המצב הוצגה פריסה ותגבור של צוותי השטח, כלים כבדים וגנרטורים על פי אזורים המועדים לקרה, שלג והצפות. מוקד שירות הלקוחות מתגבר את המענה, ועבודות יזומות בוטלו. ניתוקי חייבים אינם מתבצעים וקודי חירום ללקוחות מונה תשלום מראש ניתנים. עד כה סופקו כ 700 קודים.

    עופר בלוך: "החברה נמצאת בקשר עם רשויות מקומיות, שירותי חירום והצלה וערוכה לתיקון מפגעים. עובדי חברת החשמל מחויבים לספק שירות מיטבי ללקוחות החברה, נעשה הכול כדי להחזיר אספקה סדירה למקומות אשר יפגעו כתוצאה מנזקי מזג האויר" אומר המנכ"ל.

    בחברת החשמל שבים ומזכירים כי אין מצב של אפס בהפסקות חשמל וכי הציבור נדרש להיערך בהתאם להנחיות שהופצו.

     



    0 תגובות