הסערה מתקרבת: הרשויות נערכות לסופה 'אלפיס'

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הסערה מתקרבת: הרשויות נערכות לסופה 'אלפיס'

    החל מה לילה תיכנס לאזורינו הסערה 'אלפיס' שלפי התחזיות הצפויות תלווה ברוחות חזקות, טמפ' נמוכות, גשם ושלג בגולן ובהרי הגליל | הרשויות קוראות לציבור לנקוט במשנה זהירות ולהימנע מסכנות מיותרות

    כבאות והצלה מחוז צפון צילום: כבאות והצלה מחוז צפון
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הסופה 'אלפיס' שעתידה להגיע ארצה הרשויות השונות נערכות למזג האוויר הקשוח ומעדכנות את הציבור בהנחיות הזהירות אותם יש לנקוט בזמן הסופה.

    ברשות הטבע והגנים אומרים שלפי התחזית המטאורולוגית קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ודרום הארץ, וחל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

    בשמורות טבע וגנים לאומיים ירידה משבילי טיול אסורה ומסוכנת מכיוון שבהצטברות שלג על הקרקע קשה להבחין בתוואי השביל, בשילוט אזהרה של מיקוש וסכנות אחרות.
    בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג. אסור להתקרב לאיזורים סמוכי מיקוש כיוון שבשלג יתכן סחף של המוקשים.
    תנאי מזג האוויר הקיצוניים מחייבים היערכות והתנהגות מתאימה.

    כמו כן ב'כבאות והצלה' מחוז צפון נערכים לסערה ולאור כך, קיים היום מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, הערכת מצב לכלל המפקדים במחוז ובסיומה הנחה להיערך לקראת הסערה והודיע כי מרכז השליטה המחוזי מוקד 102 יתוגבר, כוח האדם בתחנות יעובה בצוותי כיבוי נוספים ויערכו מסדרי ציוד חורף ובדיקת רכב שטח.

    בנוסף, מציינים ב'כבאות והצלה' כי בכל חורף פורצות כ-100 שריפות כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים, כגון תנורי סלילים ומפזרי חום שהיו צמודים למיטה או לחומרים דליקים אחרים, ומבקשים מהציבור לשמור על הנחיות הבטיחות לקראת מזג האוויר הסוער. להימנע מחימום הבית באמצעות תנורי ספירלה שגורמים בכל חורף לשריפות קטלניות, ולהימנע מכניסה למפלסים תת קרקעיים, מעליות וחניונים העלולים להיות מוצפים.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות