ירושלים: ישראל וסין חתמו על הסכמי שיתוף פעולה סביבתיים

    נתי קאליש No Comments on ירושלים: ישראל וסין חתמו על הסכמי שיתוף פעולה סביבתיים

    אמש התקיים בירושלים המפגש החמישי של וועידת החדשנות ישראל-סין בהשתתפות נציגים משני המדינות | ועידת החדשנות היא המנגנון הבין-ממשלתי החשוב ביותר של ישראל עם סין המהווה מסגרת לקידום שיתופי פעולה

    צילום: מיה ירון - משרד החוץ
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נערך המפגש החמישי של ועידת החדשנות ישראל-סין, בראשות שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד וסגן נשיא סין. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ברכה על שיתוף הפעולה: "משבר האקלים הוא משבר גלובלי, שדורש מאתנו לייצר שותפויות בינלאומיות בכדי להתמודד יחד אל מול האתגרים שלפנינו. לשיתוף הפעולה בין ישראל לסין בתחומי הסביבה והאקלים יש פוטנציאל רב להביא לשגשוג ושיפור איכות חיינו. אני מברכת על ההסכם שנחתם בין המדינות" אמרה השרה.

    ועידת החדשנות הינה המנגנון הבין-ממשלתי החשוב ביותר של ישראל עם סין, ומהווה מסגרת המקדמת שיח ושיתופי פעולה, בדגש על חדשנות, בין משרדי וגופי ממשלה משני הצדדים. שיתופי הפעולה והמפגשים הללו החלו בשנת 2014 ומהווים ערוץ הידברות ישיר וחשוב עם סין ברמות ההנהגה הגבוהות ביותר. מנגנון זה מסייע להורדת חסמים בירוקרטיים, הגברת הייצוא וקידום נושאים נוספים החשובים לכלכלת ישראל כגון הסכם אזור סחר-חופשי, טיסות ותיירות.

    גלית כהן מנכלי"ת המשרד להגנת הסביבה אמרה במפגש: "אני שמחה להוביל את המשרד להגנת הסביבה להסכם חדש עם עמיתינו הסיניים, ולחתום היום על תכנית הפעולה לשיתוף פעולה סביבתי בין ישראל לסין לשנים 2022-2024. תוכנית הפעולה הסביבתית החדשה תתמקד, בין היתר, בשינויי אקלים, סוגיות מים, איכות אוויר, ניהול פסולת ושמירה על המגוון הביולוגי. במסגרת תכנית פעולה זאת, בנוסף לשיתוף הפעולה הממשלתי, נרצה לעודד מכוני מחקר לקדם מחקר משותף, כנסים וחילופים. שתי הממשלות שלנו חולקות את ההבנה ששיתוף פעולה בינלאומי בנושאי סביבה ואקלים הוא חיוני ליצירת עתיד משגשג לאומותינו. אנו בטוחים שתכנית הפעולה הדו-צדדית החדשה תוביל לשיתוף מידע רב ערך ולרווח הדדי עבור שתי המדינות שלנו במהלך שלוש השנים הקרובות", אמרה כהן.



    0 תגובות