במסגרת הסדר הטיעון: דרעי הודה והורשע בעבירות מס

    אליהו גרין No Comments on במסגרת הסדר הטיעון: דרעי הודה והורשע בעבירות מס

    במסגרת הטיעונים לעונש, דרשו בפרקליטות להטיל על דרעי של 12 חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים וקנס כספי של 180 אלף שקלים או שנת מאסר במקומו

    אריה דרעי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית משפט השלום בירושלים הוצג היום הסדר הטיעון בעניינו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי. דרעי הודה והורשע בכתב האישום המתוקן נגדו בעבירות של מסירת דוחות וידיעות לא נכונים ללא הצדק סביר, אי הגשת דו"ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.

    במסגרת הטיעונים לעונש, דרשו בפרקליטות להטיל על דרעי של 12 חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים וקנס כספי של 180 אלף שקלים או שנת מאסר במקומו.

    הפרקליט, עו"ד ירון גולומב אמר בבית המשפט: "עברייני מס חותרים תחת השוויון בנטל המס בין אזרחי המדינה, הם פוגעים פגיעה חמורה באזרחי ישראל המשנים על הכלים הציבוריים שנותנת הממשלה והממומן מהמיסים שהיא גובה, גריעת מס מהמדינה, פוגעת במדינה לפעול למען אזרחיה בתחומי בריאות, ביטחון ועוד".

    פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל צור אמר בבית המשפט: "לאורך כל שנות החקירה דרעי לא פצה פה ולא צפצף בנוגע לחקירה הזו במשך 6 שנים, למרות שהדברים אכלו אותו מבפנים".

    דברי עו"ד נבות תל צור בצאתו מבית המשפט:

    דרעי אמר: "גזרתי על עצמי שתיקה ב-7 שנים אחרונות, גם כשהיו לי ייסורים נוראיים וידעתי שזה שקר. אני לוקח אחריות מלאה, ההסדר נעשה מרצוני".

    גזר הדין של דרעי יינתן ב-1 לפברואר בשעה 11.

    כזכור, כתב האישום מייחס לח״כ דרעי שני אירועים:

    עסקת גבעת שאול – עניינה של פרשה זו בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר ח"כ דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה (טופס מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה. צירוף פרטי העסקה החסרים למש"ח היה מאפשר לרשויות המס לשום את העסקה כראוי, ולהעמיד את שווי התמורה על סך 1.6 מיליון דולר (כ-5.8 מיליון שקל), ולא 4.25 מיליון שקל, כפי שדווח. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין. בגין כך נאשם דרעי בסיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה.

    הכנסות מחברת גרין אושן – גרין אושן הייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לח"כ דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. על-פי כתב האישום, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה ח"כ דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף ש"ח כנגד חשבוניות ייעוץ. דרעי לא כלל את ההכנסה בסך 101,074 ש"ח בדוח שהגישה החברה בבעלותו לשנת 2013, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דו"חות החברה שבבעלותו לרשויות המס לשנים 2015-2014, ובכך נמנע מלדווח בפני פקיד השומה על הכנסה בסך כ-534 אלף שקל לשנים אלו. בגין פרשה זו הוא נאשם בעבירות של הכנת דו"ח וידיעות לא נכונים וכן אי הגשת דו"ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.

    במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי חבר הכנסת דרעי יודה ויורשע בכתב האישום, וכי הצדדים יעתרו במשותף לכך שייגזר על ח"כ דרעי עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 180 אלף ש״ח. כמו כן, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת ח״כ אריה דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, ועל כן, ועל פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני בית המשפט.

    בתחילת השבוע התפטר דרעי מהכנסת על מנת שבית המשפט לא ידרש להכרעה האם להטיל עליו קלון.

    לפני כשבוע, דחה בית המשפט העליון עתירה שהוגשה נגד הסדר טיעון. העותרים טענו כי חרף הודעתו של ח"כ דרעי כי בכוונתו להתפטר מן הכנסת, המדינה מחויבת לטעון בפני בית משפט השלום הדן בעניינו הפלילי שדבק קלון במעשיו. בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה וקבע שקיום דיון תיאורטי בשאלת הקלון, בלא תפקיד ציבורי קונקרטי שאותו ממלא ח"כ דרעי או מבקש למלא בעת הזו, אינו תואם את הוראות החוק והפסיקה.

    בפסק הדין נכתב "העותרת טענה כי התפטרותו של ח"כ דרעי היא בבחינת "קונץ-פטנט" שנועד לסלול את דרכו חזרה לכנסת. אך שנינו ולמדנו כי "לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּמָיִם" אם וכאשר כך ייעשה, הרי שהעותרת מכירה היטב את הדרך לבית משפט זה ושערי בית המשפט נותרו פתוחים".

    גם בנוגע להטבות להן זכאי ח"כ לשעבר, הצהיר ב"כ של ח"כ אריה דרעי כי בכוונתו לוותר על הטבות אלה, בהתאם לכך קבעו השופטים שגם טענה זו מתייתרת.



    0 תגובות