- רדיו קול חי - -

בית שמש: מעמד קביעת מזוזות ב'מטבח החסד' של 'עזרת אחים'

מטבח החסד של ארגון 'עזרת אחים', מיסודו ובניהולו של איש החסד הרב אברהם קאפ, התרחב, ורבנים מחוץ לעיר יחד עם רבני העיר הגיעו כדי להתרשם ולקבוע מזוזות באגפים השונים של המטבח, המאכיל מדי יום מאות ילדים ומבוגרים, בהם משפחותיהם של חולים המתמודדים עם מחלות קשות ל"ע, בבתים המתקשים לתפקד בצורה שגרתית בצל המחלה. פעילות המטבח החלה כבר לפני למעלה מחמש שנים, כשבתחילה התבצעו הבישולים במטבח זמני שעם הזמן הפך צר מהכיל את כמויות הבישולים והמזון שמכין הארגון מדי יום. בהתאם לכך עבר המטבח למשכנו החדש והקבוע, בתחילתו של משבר הקורונה. 

בתוך זמן קצר מאוד התברר עד כמה נחוץ קיומו של המטבח למען תושבי בית שמש, כשבמשך חודשים ארוכים שיגרו 'עזרת אחים' מזון מבושל לכל משפחות המבודדים, שהתקשו להתמודד עם הבידוד שהונחת עליהם למשך שבועיים תמימים, לאחר שבאו במגע עם מאומת לקורונה. בהמשך הלכו ימי הבידוד ופחתו, והציבור למד כיצד להתמודד עם חובת הבידוד, כך שמשלוחי המזון הלכו ופחתו, והמטבח חזר לפעילותו הסדירה של בישול מזון למשפחות המתמודדות עם מחלה קשה ואשפוז ממושך ל"ע.

עם זאת, מפאת קוצר הזמן וריבוי המלאכה, החל המטבח את פעילותו בתנאים זמניים, ולאחר שפחת מעט העומס של גלי הקורונה, נמשכה ההשקעה והרחבת המטבח, עד שהושגה התוצאה היוצאת דופן: מטבח תעשייתי ענק, שפועל בסטנדרטים מתקדמים, עם מיטב הציוד, חדרי קירור והקפאה רחבי ידיים, מחסן ציוד וחומרי גלם, והכי הכי חשוב: מתנדבים מסורים שמפעילים את המטבח בעשר אצבעותיהם, עומדים ומבשלים, מקלפים וקוצצים, מתבלים ואורזים, מסדרים וממיינים ולבסוף מעמיסים על רכבי המתנדבים שמבצעים את המשלוחים ומביאים את המזון אל סף דלתן של המשפחות הממתינות לו בכיליון עיניים. 

את האגף החדש חנך בקביעת מזוזה הגאון הנודע רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות "מגדל אור" שהרעיף מברכותיו על מפעלות החסד, ועוד מרבני הקהילות בעיר שסיירו במטבח וסקרו את הפעילות המתבצעת. הרבנים שליט"א האזינו לדברי הסבר אודות היקפי הבישולים והמשלוחים ועל הפרויקטים המיוחדים שיוצאים לפועל בערבי חגים, לצד האתגר העצום שבהכנת מזון לחגים החלים בסמוך לשבתות, כשהמתנדבים נדרשים לעמוד בעומס קיצוני ולבשל מראש אלפי מנות מזון שיספיקו למאות משפחות לחמש סעודות שבת וחג, ואף לארוחת צהרים בערב השבת ובערב החג.