הצוות לטיפול במגיפות ממליץ על חיסון רביעי לבני 18 ומעלה

    צבי טסלר No Comments on הצוות לטיפול במגיפות ממליץ על חיסון רביעי לבני 18 ומעלה

    הצוות לטיפול במגפות ממליץ לאפשר חיסון רביעי לבני 18 ומעלה, שעברו חמישה חודשים ממועד החלמתם או קבלת מנת החיסון השלישית

    חיסון. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההצוות לטיפול במגיפות והוועדה המייעצת במשרד הבריאות, ממליצים לאפשר לבני 18 ומעלה שעברו חמישה חודשים ממועד החלמתם או קבלת החיסון השלישי, להתחסן במנה הרביעית.

    במשרד הבריאות מסרו כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה של פי 3-5 מפני תחלואה קשה לאחר מתן המנה הרביעית, והגנה מפני הדבקה של פי כ-2 לעומת מי שחוסן במנה שלישית בלבד.

    אתמול התגלו 83,600 מאומתים לפחות, 813 חולים במצב קשה, 160 מונשמים. כמעט 20% חיוביים מתוך 430,000 בדיקות.

    על פי הערכת מצב במשרד הבריאות, ‏העומס בבתי החולים הוא החמור ביותר מאז פרוץ מגיפת הקורונה. זאת נוכח העלייה בחולי הקורונה המאושפזים במצב קשה והבידודים של הצוותים הרפואיים.

    בבית החולים אסותא באשדוד החלו הבוקר לתגבר את הצוותים בסטודנטים לסיעוד. בשיתוף פעולה ייחודי בין מכללת אשקלון, החוג לסיעוד לבין בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, הגיעו היום 26 סטודנטים לסיעוד לסייע ולתגבר את הצוותים הרפואיים של בית החולים לאור המשך העלייה בתחלואה והיעדרותם של אנשי צוות. הסטודנטים מסייעים בהתנדבות בחופשת הסמסטר והם יתגברו את מחלקות האשפוז, נשים, ילדים ועוד.

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר בריאיון ל'כאן חדשות' כי "יש קושי לתת את הטיפול הכי טוב שאנחנו יכולים לכל חולה וחולה כשיש כאלה עומסים. כל מנהל בית חולים צריך לחשוב איזה חולים לשלוח הביתה ואיזה ניתוחים לדחות".

    פרופ' אש התייחס לביטול הבידודים לתלמידי מערכת החינוך: "הדיון היה קצר. ההתלבטות היא גדולה, יש סיכון מסוים בהחלטה, אבל היא סבירה. הלב לא שלם. אם נראה שהיא נעלה באופן משמעותי את התחלואה – נצטרך לחשוב שוב".

    בבית החולם שערי צדק עדכנו הבוקר כי במרכז הרפואי מטופלים 200 חולי קורונה, מתוכם 17 במצב קריטי, ו- 55 במצב קשה.

    במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפזים 42 חולי קורונה: 10 חולים במחלקת טיפול נמרץ קורונה, 2 במצב קריטי, 5 – מצב קשה, 3 במצב בינוני. במחלקת קורונה א'- סה"כ 32 חולים: 7 במצב קשה, 16 במצב בינוני, 9 במצב קל.

    במרכז הרפואי פדה-פוריה מאושפזים 44 חולים, מתוכם: 4 במצב קריטי,20 במצב קשה, 2 בינוני, 18 במצב קל.

    במרכז הרפואי ברזילי: מאושפזים 108 חולים מאומתים, מתוכם: 4 מונשמים, 3 במצב קריטי, 30 במצב קשה, 16 במצב בינוני ו- 55 במצב קל. 2 חולות מאומתות נפטרו במהלך היממה האחרונה: חולה בת 64 וחולה בת 84, שתיהן סבלו ממחלות רקע.



    0 תגובות