פרופ' בליצר: "לא רואה איך הקורונה תיעצר בעתיד הקרוב"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' בליצר: "לא רואה איך הקורונה תיעצר בעתיד הקרוב"

    פרופ' רן בליצר בריאיון ל'קול חי': "המאפיינים של המגיפה הזו הם שאחת לשישה-שמונה חודשים מופיע זן חדש ופותח מחדש את הדיון על מה מאפייני המחלה ומהם האמצעים להתמודד איתה. אני לא צופה שזה הולך להיעצר מתישהו בעתיד הקרוב כי מאות מיליוני אנשים בעולם נדבקים ויש הזדמנויות ליצירה של זנים חדשים"

    צילום: דוברות כללית
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מכון החדשנות בכללית ומנהל מכון כללית למחקר וראש קבינט המומחים של מגן ישראל, פרופ' רן בליצר שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס תחילה לכך שהוא עצמו החלים לפני מספר ימים מקורונה: "עברתי את זה יחסית קל, אבל המחלה היא לא נעימה. מספר ימים שבהם מרגישים היטב את המחלה", סיפר בליצר.

    לאחר מכן הוא התייחס לכוונה לבטל את התו הירוק: "צריך לזכור למה התו הירוק הוצא מלכתחילה. המטרה הייתה לייצר מקומות בטוחים מהדבקה עבור אנשים שבוחרים לא להידבק או נמצאים בסיכון גבוה. את המטרה הזו התו הירוק השיג מצוין מול הזנים דלתא, אלפא ובמנות הראשונות של החיסונים".

    עם זאת, הוא הסביר: "בסיטואציה היום, מול אומיקרון – להגנה שמוקנית למחוסנים – אין יכולת למנוע הדבקות ולכן המקומות שפועלים בתו ירוק כבר אינם בטוחים. מול אומיקרון החיסון מגן בעיקר ממחלה קשה ומול דלתא גם מהדבקה. מכיוון שהאזורים שפועלים בתו ירוק כרגע כבר אינם בטוחים מהדבקה ומכיוון שהזן העיקרי שמאיים עלינו זה אומיקרון ולא דלתא – אין טעם בתו הירוק".

    הוא נשאל אם כן, מדוע עד עתה המשיכו עם התו הירוק: "עד עכשיו שמרנו אותו כדי להגן מזן דלתא שהמשיך להתפשט בתחילה במקביל לאומיקרון. התו הירוק הוא יעיל מאוד לבקרה על התפשטות של דלתא".

    הוא נשאל האם אנו קרובים לסיומה של המגיפה: "המאפיינים של המגיפה הזו הם שאחת לשישה-שמונה חודשים מופיע זן חדש ופותח מחדש את הדיון על מה מאפייני המחלה ומהם האמצעים להתמודד איתה. אני לא צופה שזה הולך להיעצר מתישהו בעתיד הקרוב כי מאות מיליוני אנשים בעולם נדבקים ויש הזדמנויות ליצירה של זנים חדשים".

    פרופ' בליצר התייחס לשינויים של הנגיף מזן לזן: "מאלפא לדלתא הוא דווקא התחזק, מדלתא לאומיקרון הוא אמנם נחלש אבל רק ברכיב האלימות והתחזק ברכיב ההדבקה. אנו מקווים שלא נראה זן אלים ברמה של דלתא ומדבק כמו אומיקרון".

    לדבריו "גם חיסון וגם החלמה – ההגנה שלהם נחלשת עם הזמן ואנחנו רואים כעת המון אנשים שחלו בעבר ונדבקים באומיקרון. עם זאת, אין ספק שחשיפה קודמת מחסנת יותר".



    0 תגובות