אות קין: מסתמן התיקים נגד השוטרים בפרשת אהוביה סנדק ז"ל יסגרו

    אתר קול חי No Comments on אות קין: מסתמן התיקים נגד השוטרים בפרשת אהוביה סנדק ז"ל יסגרו

    מסתמן: היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפני סיום כהונתו יסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים שנהלו מרדף אחרי הנערים, במהלכו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. השוטרים יצאו מהאירוע ללא כלום, וזאת כשנה שלמה של חקירה. נגד הנערים מסתמן כי יוגשו כתבי אישום. עו"ד אוריאל עטרי המייצג את הורי אהוביה מסר: "אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם"

    המחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חרפה. מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יסגור את התיק נגד השוטרים שערכו את המרדף שבמהלכו נהרג הנער אהוביה סנדק. כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. כפי הנראה לא יוגש כתב אישום נגד אף לא אחד מהשוטרים. במשטרה מצפים להחלטה הזו משום שהיא צפויה להשפיע על המשך יכולת השוטרים לקיים מרדפים אחר חשודים.

    מלבד סנדק נסעו ברכב ארבעה צעירים נוספים ומסתמן כי נגדם, או לפחות נגד כמה מהם, כן יוגש כתב אישום. אפשרות שעומדת על הפרק היא הגשת כתב אישום בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. ההחלטה צפויה להתקבל בפרקליטות מחוז ירושלים, אך ייתכן כי בסופו של דבר הנערים יואשמו בעבירה אחרת.

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה על הכוונה לסגור את התיק נגד השוטרים שהשתתפו במרדף אחרי אהוביה סנדק: "הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח אחד גדול. סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל".

    עוד הוסיף, "במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירות פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסייה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?".

    עורך הדין אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה, "לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם", מסר עו"ד עטרי.

    עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הוסיף "‏הפרסומים מהיועמ"ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז"ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח"ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח"ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה יסגר.

    כעת לאחר שנה ויותר כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ"ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ"ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת", אומר יאדו.



    0 תגובות