- רדיו קול חי - -

על איזו שחיתות חוקרים? עו"ד ז'ק חן: "האמת כשתצא תרעיד את אמות הסיפים"

על רקע צהלות השמחה מצד השמאל והדגלים השחורים על הקמת וועדת החקירה בפרשת "הצוללות", נדמה כי כלל לא  ברור על איזו שחיתות מדברים כל אותם המוחים ואף שרי הממשלה, 3 הצוללות שרצה ראש הממשלה נתניהו לשעבר לרכוש בפגישה מול קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל וסגר איתה על המחיר. היה צורך ביטחוני מובהק, 3 צוללות ישנות צפויות לפרוש משירות וכנגדם רצה נתניהו לרכוש 3 צוללות חדשות במחיר של 1.2 מיליארד יורו שהגרמנים לוקחים על עצמם מימון של חצי מהסכום 600 מיליון יורו.

כעת לאחר העיכוב הארוך שנתניהו ביקש לזרז, הגרמנים הבהירו לממשלת בנט כי יצטרכו עכשיו לשלם כפול עבור הצוללות, ללא שממשלת גרמניה תשתתף במחיר. המחיר לצוללת קפץ לסכום אסטרונומי של 2.4 מיליארד יורו – 7.2 מליארד ש"ח לצוללת אחת.

מפקד חיל הים לשעבר האלוף אליהו שרביט הבהיר בריאיון כי הצוללות וכלי השיט נתפרו בדיוק למידותיו של חיל הים ועל פי דרישת חיל הים, אי אפשר לדחוף לצה"ל כלים שאין לו בהם צורך הבהיר. אך למרות הכל הממשלה הקימה וועדת חקירה שלא ברור מה תכליתה, ונראה כלחץ פוליטי מובהק וללא שום עניין בטוהר מידות.

פרקליטו של אבריאל בר יוסף המשנה לראש המל"ל ואדם מוערך בצמרת הביטחונית, שהיה חשוד בפרשה ובעניינו הסתיים בלא כלום בפרשת הצוללות, עו"ד ז׳ק חן הגיב על ההחלטה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות ומסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לעניין רכש כלי השייט והצוללות. היוזמים מבקשים לעשות זאת, במיוחד בעיתוי שקוף זה, מטעמים פוליטיים וציניים".

עוד הוסיף, "מובטח להם שכפי שבאו לקלל הם יצאו מברכים את אלה אותם הם מבקשים לחסל: בועדת חקירה כזו תצוף דווקא מעורבותם של בכירים בכל המערכות שאינם נאשמים ושלא את ראשם רוקחי הועדה מבקשים – בכירים בצבא, במלל, גורמים בכירים ביותר המכהנים גם היום בממשלה, עוזריהם ובחשנים אחרים".

עו"ד זק חן הבהיר כי "כל אלה שיכלו לשקר בחסות הערפל, שהגישו תצהירים שסותרים את עדותם במשטרה, ואלה שגררו רגליים עד כה מסיבות מובנות כשהחמאה מרוחה על ראשם, דווקא הם ידרשו לתת הסברים על מעשיהם. נקרע את המסכה מעל פרצופם הציני של מגלגלי עיניים רבים. האמת כשתצא תרעיד את אמות הסיפים".