ברק סרי: "העובדה שאין הסדר טיעון הצילה את הממשלה"

    מהדורת הבוקר No Comments on ברק סרי: "העובדה שאין הסדר טיעון הצילה את הממשלה"

    היועץ האסטרטגי ברק סרי בריאיון ל'קול חי': "העובדה שדרעי לא יהיה במליאת הכנסת, תקשה על מאבק האופוזיציה נגד הממשלה. דרעי הוא היחיד שהצליח לחבר בין אופוזיציית הימין לבין הרשימה המשותפת. להערכתי, אם נתניהו יישאר במערכת הפוליטית הסיכוי של לפיד להגיע לרוטציה – גבוה יותר"

    צילום: Amit Shabi
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ האסטרטגי ברק סרי, לשעבר יועצו של ח"כ אריה דרעי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר והתייחס תחילה להתפטרותו של דרעי היום על רקע הסדר הטיעון: "זה בהחלט יום עצוב שדרעי צריך להיפרד מהכנסת. הפרידה הזו תחליש מאוד את האופוזיציה ואת מאבקה בממשלה".

    הוא הסביר כי "יש הבדל גדול בין להיות יו"ר המפלגה מבחוץ לבין ח"כ מכהן. הקואליציה הפסידה בערך 6-7 פעמים בחודשים האחרונים. בכל הפעמים האלה זה היה בזכות דרעי והיכולת שלו למשל לחבר את אופוזיציית הימין עם הרשימה המשותפת".

    "יש הבדל גדול בין להיות מבחוץ לבין להכנס למליאה ולהסתכל לאנשים בעיניים, להבין את הלך הרוח – מה שדרעי לא יוכל לעשות מעתה", אומר סרי. "למשל ח"כ רינאויי זועבי שהחליטה להתנגד לחוק הגיוס בדקה האחרונה. זה אפשר רק בתוך המליאה, כשאתה מדבר עם אנשים. היכולת הזו להיות במליאה ולרקום מהלכים תהיה יותר חלשה".

    לאחר מכן הוא התייחס למצבה של הממשלה: "אני מתחי לזהות את תחילת הנפילה. ההפסדים האלה במליאה – אנשים מקלים בזה ראש – אבל כל כישלון כזה הוא עוד חרך, עוד סדק שמביא בסוף לכך שקואליציה קורסת". עוד אמר סרי: "יש כל מיני מאוכזבים והיכולת של ראש קואליציה לאכוף מרות היא אפס. מה יכולים לעשות לאותם מורדים?"

    לדבריו "כוחה של הממשלה הזו בחולשתה, הרי רובם יאבדו את הקריירה ברגע שהממשלה הזו תקרוס. במצב כזה אתה בולע כל צפרדע. מאידך זו ממשלה שככל שהזמן יעבור החלקים שבה יתנגשו יותר".

    עוד אמר סרי: "העובדה שאין עסקת טיעון הצילה את הממשלה. להערכתי, אם נתניהו יישאר במערכת הפוליטית הסיכוי של לפיד להגיע לרוטציה – גבוה יותר".



    0 תגובות