ההסכם הקואליציוני: בית שמש לעולם לא תצעד לבד \\ תחקיר

    מערכת האתר No Comments on ההסכם הקואליציוני: בית שמש לעולם לא תצעד לבד \\ תחקיר

    ההסכמים הקואליציוניים שייסגרו בתחילת השבוע בעיר בית שמש בין ראש העיר עליזה בלוך לסיעות האופוזיציה שפוטרו בידיה לפני למעלה מחצי שנה עדיין לא פורסמו אך כולם מרווחים | העיתונאי החוקר המוביל בבית שמש, מיכאל רווח מגולל באתר "חדשות בית שמש" על הלחצים, הקשיים, הרווחים וההפסדים

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    16:50
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on בעיצומם של ימי בין הזמנים: נחלים בצפון יסגרו למבקרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הצבעת הממשלה על הצעת המחליטים ראש העיר עליזה בלוך התפנתה לטפל גם בקואליציה שלה. אתמול בערב ראש העיר וראשי סיעות הגוש חתמו על מסמכי הבנות שהתגבשו לכדי הסכם חזרת כל חברי האופוזיציה לשורות הקואליציה, מה שונה היום מלפני 6 חודשים? דבר אחד נאמר, אין כאן מפסידים, בהסכם הזה כולם מרוויחים, וגם נעשה פה אפלייה מתקנת לטובת סיעת דגל התורה המונה 4 מנדטים ולא קיבלה עד היום את המנה הראויה לה.

    בראש ובראשונה נאמר שראש העיר עליזה בלוך כלל לא הייתה מעוניינת להחזיר את כל הגוש בחזרה לקואליציה, ואם נדייק היא היתה שמחה לוּ אגודת ישראל היתה נשארת בחוץ, לפחות להעניש את מי שהרכיב את הגוש – כך נאמר לנו מפי גורם בכיר בעירייה – אך מאחר והיא הבינה כי היא לא תצליח לשבור ולפורר את הגוש, היא גמרה אומר בנפשה להחזירם בחזרה לקואליציה. תשובה יפה אך שאלת העיתוי נותרה בעינה, מדוע חצי שנה לקח לה להבין כי היא לא תצליח לשבור את הגוש?

    התשובה לשאלה הזו מגיעה מלשכת שרת הפנים איילת שקד שאמרה: "העירייה חייבת קואליציה כדי לקבל את התקציב, מקווה שעליזה תוכל להקים אותה בקרוב. אני רוצה שתושבי בית שמש ידעו שאם לא תהיה קואליציה, בית שמש תפסיד כסף גדול. יש פה כספים שיהיה אפשר להעביר רק אם תהיה קואליציה."

    קרי: ממשלת ישראל אישרה לאחרונה את הצעת המחליטים, בשווי של חצי מיליארד שקלים לטובת העיר בית שמש, ואם לא תהיה לד"ר בלוך קואליציה, בית שמש לא תקבל את הכסף. אם כן מההודעה הזו ניתן בהחלט להבין מה הביא את ראש העיר עליזה בלוך למהר ולהגיע עם סיעות הגוש להבנות שהתגבשו לכדי הסכם קואליציוני. וכעת נשאל את אותה השאלה רק מהכיוון ההפוך, מה קרה שהגוש התרצה לחתום? יודעי דבר מספרים כי הגוש הגיע להסכם ערוך ומוכן עם ראש העיר כבר לפני שלושה שבועות, אלא שראש העיר עליזה בלוך חשבה שהיא תוכל לפרק את דגל התורה מהגוש, מה שהתברר לבסוף כמידע כוזב.

    אז מי בעצם הרוויח מההסכם הזה ומי הפסיד? התשובה היא אינה חד משמעית, שהרי להזכירכם הגוש בנוי מסיעות, אשר לכל אחת אינטרס שונה מחברתה, מִשֶכך כל סיעה חיפשה אינטרס אחר בהסכם הזה, שאותו היא מצאה. כמובן שלא כולם קבלו את מלוא תאוותם, אך זהו טיבו של משא ומתן. לכן התשובה תהיה כי אין כאן מפסידים, אלא רק מרוויחים. המרוויחים הגדולים אלו התושבים. סיעת דגל התורה יכולה לטפוח לעצמה על השכם.

    דגל התורה קבלה את התפקיד 'ראש מטה בינוי' אשר יימסר לידיו של יו"ר הסיעה ישראל סילברסטין. מהו בעצם תפקידו של מטה בינוי? נניח שבית שמש קבלה X כסף על מנת לבנות כיתות לימוד, איפה בונים את אותם הכיתות? לאחר שהחליטו על מיקום פתאום מתגלות באתר בעיות פיתוח, ומסתבר שישנן עלויות פיתוח נוספות, או אז כל הכספים נתקעים, מה עושים? בשביל זה בדיוק מקימים את מטה הבינוי ששם שולטים על המידע היכן יש עיכובים ומהו הגורם לכך.

    התפקיד הזה נוגס בתפקידו של המשנה לראש העיר ישעיהו ארנרייך, וגם נוגס בהנדסה ובגזברות. זהו תפקיד מאד נחשק, כל סיעה חרדית תדרוש אותו בקדנציה הבאה. סגנית ראש העיר רינה הולנדר תקבל את מה הובטח לה בהסכמים הקואליציוניים בינהם 'ישן תמורת חדש' עבור שכונת רמת בית שמש א', גם סיעת דגל התורה קיבלה 'ישן תמורת חדש' (למרות שלא הובטח בהסכם הקואליציוני, זהו חלק מהאפלייה המתקנת) עבור שכונת רמת בית שמש א' שיהיו מופקדות בידיו של חבר מועצת העיר שלמה ברילנט. וכל זה יעשה בתיאום עם סגנית ראש העיר רינה הולנדר.

    כל הסיעות יחדיו יקבלו מאות אלפי שקלים עבור התרבות החרדית והכללית, וגם תקנים שיעמדו לרשותם על מנת שאירועי התרבות יצאו אל הפועל. סיעת הליכוד שְׂבֶעָת תיקים, למ"מ וסגן ראש העיר משה שטרית לבדו יש יותר תיקים מכיתה שלמה. אמנם הליכוד נלחם עד הרגע האחרון שראש מינהל חינוך שרי דרור לא תוכל להוציא אל הפועל אירועים תרבותיים מבלי ששטרית יחתום תחילה, אך הם לא קיבלו את מבוקשם.  אגודת ישראל הרוויחה שמעכשיו בכל מה שנוגע להקצאות חינוך היא אינה עוד בידיו של ישעיהו ארנרייך וכל הקצאות החינוך יעברו דרך פרוגרמה מסודרת שתהיה מקובלת על כולם.

    סגנית ראש העיר רינה הולנדר לא הרוויחה משהו שלא היה לה קודם, מלבד שכל העניינים הקשורים לציבור הדתי לאומי יתבצעו בתיאום מלא עמה, למזלה הרב יש מאחריה שרים כדוגמת מתן כהנא ואיילת שקד עם גיבוי מלא של ראש הממשלה נפתלי בנט, שידאגו לה לכל מה שתרצה.

    מה סיעות הקואליציה הרוויחו מהישארותם בקואליציה ונאמנותם לראש העיר?  ומה ההיגיון של סיעת הליכוד העירונית? תוכלו לקרוא בכתבה המליאה באתר "רווח הפקות"



    0 תגובות