"ואשא אתכם על כנפי נשרים" מה אנו לומדים מהנשר?

    נתי קאליש No Comments on "ואשא אתכם על כנפי נשרים" מה אנו לומדים מהנשר?

    הרב צבי אריה אדלר ר"מ במדרשה החסידית ביתר במהדורת הבוקר עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן | בשיחה הסביר הרב את הפסוק: "ואשא אתכם על כנפי נשרים" והבהיר מהו המסר שאנחנו לומדים מהנשר | האזינו

    צילום: Anat Hermony/Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי יום חמישי בתכנית "מהדורת הבוקר" עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן התארח הרב צבי אריה אדלר ר"מ במדרשה החסידית ביתר, ושוחח איתם על המסר אותו אנו לומדים מהנשר, על פי פירוש רש"י והאור החיים הקדוש.

    הרב פתח את השיחה: "השבוע אנו קוראים בפרשה הרבה דברים חשובים, ובראשם 'מתן תורה', אבל היום אני רוצה ללמוד כמה תובנות דווקא ממישהו שהוא לא אדם, אלא חיה, 'הנשר'. בפרשה כתוב: "ואשא אתכם על כנפי נשרים ואביא אתכם אליי", אומר על זה רש"י שהשם אומר לעם ישראל שהוא נשא אותם כמו הנשר ששם גוזליו על כנפיו שאם יבוא חץ, הוא יפגע בו ולא בילדיו, בניגוד לשאר העופות שנושאים את גוזליהם מתחת לכנפיהם" אומר הרב.

    "הנמשל של זה הוא" אומר הרב, "שהקדוש ברוך הוא אומר לעם ישראל שכשהמצרים ירו עליהם חיצים ובליסטראות הענן ספג אותם, כמו הנשר שמעדיף לספוג את החיצים במקום ילדיו, והמסר שאנחנו לומדים מזה הוא, שאנחנו צריכים לשים את הילדים בראש, לפנינו, אנחנו צריכים להיות המגנים שלהם" מסביר הרב אדלר.



    0 תגובות