ראש עיריית י-ם ליאון בריאיון: "שוקל אפשרות משפטית נגד המינוי"

    אסתי פלד No Comments on ראש עיריית י-ם ליאון בריאיון: "שוקל אפשרות משפטית נגד המינוי"

    ראש עיריית ירושלים משה ליאון בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס למינוי יו"ר המועצה הדתית החדש שמונה ע"י שר הדתות למרות התנגדותו הנחרצת והבהיר, "אני מחפש איש מקצוע שידע לנהל את המועצה הדתית". ליאון הבהיר כי האכיפה נגד בנייה לא חוקית תיאכף תמיד, "מישהו חושב שאנחנו נכנס לאנרכיה, ואנחנו לא נפנה את השטחים בגלל הפגנות?"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים משה ליאון התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן  התייחס למינוי הדורסני של שר הדתות, "על פי החוק צריך שר הדתות צריך להתייעץ איתי, אנחנו נותנים 60% מהתקציב, לא יכול להיות שממנים יו"ר מעוצה דתית בלי להתייעץ איתי. אני בדקתי את זה ובית משפט אומר כי ההיוועצות עם ראש העיר זה לא סתם אלה צריך למנות על פי רצונו".

    ראש העיר הבהיר כי "אני לא רוצה איש פוליטי אלה איש מקצועי, אני צריך מנהל. זו המועצה הדתי הגדולה בארץ. היא כלי חשוב בניהול עירייה ורשות מקומית. ולכן אני חושב שצריך איש מקצוע. המועצה הדתית דווקא בשנים האחרונות היא מאוזנת, אנחנו רוצים שיהיו יותר פעילויות ולכן צריך מנהל שינהל את זה".

    ליאון הוסיף, "כאן יש יותר מקצועיות ולא קשרים, צריך מינוי מקצועי. מהניסיון שלי של השנים הארוכות, הייתה לי שיחה עם שר הדתות ומחיתי בפניו על המינוי וזו התוצאה וזה לא מקובל עליי".

    ראש העיר התייחס להריסת הבית במזרח העיר וההפגנות נגדו, "הלילה התבצעה הריסה מאוד חשובה, אין לזה קשר ליישוב היהודי שם, אנחנו בונים מוסד לילדים מיוחדים של 16 כיתות וזה חתיכת מוסד שישרת את ילדי מזרח ירושלים. אני משקיע במזרח העיר הרבה מאוד משאבים והתייחסות, אם יושבת משפחה שלא שלה וזה לא חוקי צריך לפנות אותה. כל בתי המשפט פסקו לפנות את המקום".

    ההפגנות של פעילי שמאל מול בית ראש העיר על הריסת בית הלא חוקי בירושלים | פלאש 90

    ראש העיר הבהיר כי אנרכיה לא תהיה בירושלים, "מישהו חושב שאנחנו נכנס לאנרכיה, ואנחנו לא נפנה את השטחים בגלל הפגנות או בגלל איום של מישהו שיעשה משהו, אנחנו צריכים לאכוף את החוק לכל התושבים. אם רוצים שתושבי מזרח העיר יקבלו שירות, אנחנו צריכים לפנות בתים שנבנו בצורה לא חוקית כדי שנבנה בנינים לטובת הציבור. יש שבונים בתים ללא קו ביוב בגלל שבונים באופן לא חוקי".



    0 תגובות