יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בריאיון: "הרב בן דהאן מתאים לתפקיד"

    אסתי פלד No Comments on יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בריאיון: "הרב בן דהאן מתאים לתפקיד"

    יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס להחלטת דר הדתות להחליפו ע"י הרב אלי בן דהאן, לעבודה במועצה הדתית והשירות לתושבי ירושלים ועל המינויים הפוליטיים

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה הדתית בירושלים הרב יהושע ישי שהודח על ידי שר הדתות כהנא, התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס למינוי של הרב בן דהאן למחליפו בתפקיד, "אני מכיר את הרב אלי בן דהאן עוד משנות התשעים והוא יכול לנהל את המועצה והוא כן מתאים לאחר שהיה מנכ"ל בתי הדין הרבניים, אני חושב שהוא יכול לנהל את המועצה בניגוד לעמדת ראש העיר משה ליאון".

    ישי הסביר על השירות שנותנת המועצה ועל היקף עבודתה, "אנחנו אחת המועצות הגדולות בארץ. וצריך לדאוג שהציבור יקבל את המגיע לו וזה בעזרת העיריה. המועצה מעסיקה למעלה מ-400 אנשים, בלנים, בלניות, מפקחי כשרות ומשגיחי כשרות. יש עוד 300 פנסיונרים. אתה צריך לדאוג כל חודש למשכורת שלהם, היו תקופות בעבר שהעובדים לא קיבלו את משכורתם".

    עוד הוסיף, "מספר המקוואות הוא לאין שיעור ביחס למספר האוכלוסייה זה דבר נפלא, כי הפיזור הוא נכון. אין עמידה בתורים. וזה מאוד בסיוע של העירייה".

    על המינויים הפוליטיים במועצות מסביר ישי, "זה לא סוד שבהיסטוריה של המועצות הדתיות, בתפקיד היה פוליטי של אנשי המפד"ל ואח"כ של ש"ס, בסך הכל ההרכב על פי חוק זה על בסיס רשימה שמית שהעירייה הייתה מציגה, רב העיר ואנשי המועצה. וכך הגיעו אנשים לתפקידים הללו ולכן זה פוליטי. לאחר שלא מצליחים להרכיב הרכב והשר הוא הממנה והוא איש פוליטי, ואני מקווה שהשר ימנה אנשים אחראים".

    על כניסתו לתפקיד מספר הרב ישי, "זה בא לידי ביטוי במינוי של מקורבים במועצה, שאני נכנסתי למועצה הדתית נאלצתי לצערי לפטר 50 עובדים שמונו כמינויים פוליטיים והפיטורין היו בגלל אילוצים כספיים. אני לא זרקתי אותם לרחוב אלה העברתי אותם להיות משגיחי כשרות בשטח וכך פתרנו את הבעייה הכספית".

    בסיום הריאיון אומר יהושע ישי כי "השכר במועצה הדתית בדרך כלל הוא מינימום, אבל זה הרבה קידוש ה', ועובדי המועצה הדתית מכירים בערך שלהם והם עושים אותם את עבדותם נאמנה ובמקצועיות".

     



    0 תגובות