פרופ' אש: "אתמול היו 71 אלף מאומתים, מעריכים שיש לפחות פי שניים"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' אש: "אתמול היו 71 אלף מאומתים, מעריכים שיש לפחות פי שניים"

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש עדכן כי "אתמול היו 71 אלף מאומתים, מעריכים שיש לפחות פי שניים – שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום". לדברי אש: "אם לא נראה התפרצות מיוחדת של תסמונת PIMS, נוכל לשנות את מתווה הבידודים לילדים בימים הקרובים"

    Israeli minister of Health Nitzan Horowitz (not seen) and head of the Ministry of Health Nachman Ash , hold a press conference in Tel Aviv, on equality in the Surrogacy Law. January 04, 2022. Photo by Tomer Neuberg/FLASH90 *** Local Caption *** מסע"ת של משרד הבריאות בנושא חוק השיוויון בפונדקאות נחמן אש צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמש אש עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול התגלו 71 אלף מאומתים, "ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום", אמר אש בריאיון לגלי צה"ל.

    אש התייחס גם לקיצור הבידוד למאומתים: "מעריכים שחלק מהמשוחררים ביום החמישי יהיו עדיין מדבקים, לכן חייבנו בבדיקת אנטיגן שמזהה האם אתה מדבק. מי שיצא חיובי בשתי הבדיקות, ביום הרביעי והחמישי, יכול להפסיק להיבדק ולצאת ביום השביעי מבידוד".

    פרופ' אש העריך כי "אם לא נראה התפרצות מיוחדת של תסמונת PIMS במדינות אחרות, נוכל לשנות את מתווה הבידודים לילדים – עד כדי ביטול מוחלט. זה נטל גדול מאוד על הציבור ואני מקווה שזה יקרה בימים הקרובים".

    מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי בממשלה "מבינים שהשליטה באירוע נמוכה מאוד. אי אפשר להגיד שאנחנו קוטעים שרשראות הדבקה כפי שעשינו בעבר, גם אם הצעדים שלנו מצמצמים הדבקות. הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה".

    פרופ' אש הצביע על נתונים מעודדים, לפיהם: "אנחנו יודעים שהמחלה של האומיקרון קלה יותר, מספר החולים המחוברים לאקמו לא עלה בכלל ומספר המונשמים עומד על כ-100. זה בוודאי נותן מרווח נשימה גדול יותר לבתי החולים, אבל יש עומס ניכר על המחלקות ועל המיון".

    פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן שוחח גם הוא גלי צה"ל והעריך "אנחנו מתקרבים לשיא התחלואה בימים הקרובים, זה יקרה השבוע אם לא כבר עכשיו. מבינים שמספר הנדבקים בפועל הוא פי שניים מהנתונים שיש לנו, כלומר ייתכן מאוד שמספר המאומתים עומד על כ-200 אלף".

    לדבריו "מתווה הבדיקות מטעה את האמינות של מדד המאומתים, לכן ההסתכלות הנכונה יותר היא על החולים הקשים. אנחנו מצפים להמשך העלייה בתחלואה הקשה אפילו אחרי שנגיע לשיא המאומתים היומי".

    הוא התייחס לדרישה לבטל את התו הירוק: "בנקודה הזו במגפה, זה לא דבר שיכול לעזור במשהו. גם הגבלות על התקהלויות בפני עצמן לא היו יכולות לבלום את התחלואה, אלא רק הגבלות דרקוניות מאוד – שלא לומר סגר".

    במרכז הרפואי וולפסון מעדכנים כי הבוקר מאושפזים בבית החולים סה"כ 93 חולי קורונה: 31 חולים במצב קשה וקריטי, מתוכם 7 מונשמים. 24 במצב בינוני ו-38 במצב קל.

    במרכז הרפואי שערי צדק מאושפזים 140 חולי קורונה, מתוכם 30 מטופלים במצב קשה, 7 במצב קריטי ו-3 מחוברים למכשיר אקמו.



    0 תגובות