החכי"ם אזולאי וזועבי בריאיון: "הבנתי את עוצמת הכאב בכפייה על הציבור החרדי"

    אסתי פלד No Comments on החכי"ם אזולאי וזועבי בריאיון: "הבנתי את עוצמת הכאב בכפייה על הציבור החרדי"

    השניים שועמדים מאחורי הפלת "חוק הגיוס" אמש במליאה, חברי הכנסת ינון אזולאי (שס) וח"כ ריינא זועבי (מרצ) בריאיון משותף על שיתוף הפעולה שהחל בועדת הכספים והגיעה לשיאו אמש בהפלת החוק הדרמטי של הקואליציה, "בשבוע האחרון הבנתי את עוצמת הכאב מבחינת החוק הזה, והכפייה שהקואליציה רוצה לכפות על הציבור החרדי"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ינון אזולאי (שס) שבזכותו נרשמה ההצבעה של ח"כ ריינא זועבי ממרצ נגד חוק הגיוס ובכך נפל החוק. התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן וסיפר על הצבעת הנגד של זועבי שהובילה להפלת החוק, "היא אמרה שיש לי חלק בעניין הזה, אבל היא הצביע לפי המצפון שלה, הרי זה בסוף יתהפך נגד החברה הערבית החוק הזה. אבל מאז שהיא חברה בוועדת הכספים יש שיתופי פעולה ביני לבינה שיכולים להועיל לנו ולהועיל להם, אם אתה עושה את הדברים מתוך האמת אז לפעמים יש פירות לעניין".

    אזולאי מבהיר כי עוד נפילה של הקואליציה ממריץ את הפלת הממשלה, "אני חושב שזה באמת משמעותי, כי כל שבוע יש אירוע כזה או שניים. בגלל זה הם משכו אתמול את כל החוקים, זה לא יקרה מחר, אבל עוד מכה ועוד מכה החומה תתמוטט. הרי אתמול מאזן גנאים לא נכנס להצבעה אם הוא היה מצביע זה היה עובר, גם ברע"מ יש בעיה אמיתית".

    ח"כ אזולאי הבהיר כי זועבי עומדת על שלה בעניין החוק, "אתמול בן ארי וטופורובסקי איימו על זועבי שיש סנקציות והיא אמרה שעליי לא מאיימים והיא תלך לפי העקרונות שלה. לכן הם ינסו להסתדר איתה כי היא הולכת עם העקרונות שלה. לכן צריך לתת מכה ועד מכה עד שהחומה תתמוטט".

    על הסדר הטיעון של נתניהו אומר אזולאי, "אנחנו לא יודעים אם הוא באמת יעזוב את המערכת הפוליטית. אם תהיה עסקת טיעון והוא יילך, אני מאוד מקווה שהליכוד יתאחדו סביב מעומד אחד והוא יקים את הממשלה, אנחנו נהיה גוש חזק ומאוחד ויהיה לנו תנאים להצטרפות לממשלה בראשותו. להם כרגע לא טוב בממשלה, הם מבינים שלא טוב להם. הם כל הזמן מחפשים בית חם וכל אחד מדבר נגד השני שם".

    ח"כ ריינא זועבי עלתה לריאיון ב"מהדורה המרכזית" וסיפרה על ההיכרות והעבודה המשותפת שהובילה להפלת החוק, "לא רק שאני מכירה את חברי לוועדת הכספים אני גם מוקירה, אנחנו עובדים יחד חודשים רבים ומכבדים אחד את השני, אפי' שמבחינה אידאולוגית אנחנו לא תמיד נפגשים, אבל בהוגנות הישירות אנחנו נפגשים".

    עוד הוסיפה, "בשבוע האחרון הבנתי את עוצמת הכאב מבחינת החוק הזה, והכפייה שהקואליציה רוצה לכפות על הציבור החרדי דרך השיחות שהיו לי עם ח"כ אזולאי הבנתי את עומק השבר".

    זועבי סיפרה על קו השבר שהגיעה אליו מול הקואליציה בהקשר של התקופה האחרונה, "אני יושבת בקואליציה הזאת ואני חושבת שהיא יכולה לעשות טוב. אבל קרו כמה דברים במיוחד בנגב והמשטרה, וההתנהלות נגד המפגינים הערבית זו היה חצייה של קו אדום. באה הקואליציה להעביר חוק גיוס שהוא כופה על ציבור חרדי בלי לתת לו יכולת להשפיע על החוק שלו, ואני באה מהמגזר הערבי שסובל מדורסנות כזו".

     



    0 תגובות