הרשות להגנת הפרטיות: "פגיעה חמורה בפרטיות האזרחים"

    ישראל רובין No Comments on הרשות להגנת הפרטיות: "פגיעה חמורה בפרטיות האזרחים"

    ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, שהיו אמורים לפקח ולמנוע בדיוק מקרים בהם המשטרה מבצעת האזנה ומעקב אחרי אזרחים ללא צו שופט, מגיבים לראשונה לסערה ומבהירים, כי ביקשנו פגישה עם המפכ"ל וביקשנו את התייחסות המשטרה למקרים שפורסמו

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הסערה הציבורית האדירה נגד משטרת ישראל, לאחר חשיפת כלכליסט כי המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול של חברת NSO הישראלית לצורך מעקב אחרי אזרחים ישראלים, ללא אישור האזנה או חיפוש של שופט. על פי הפרסומים המעקבים כללו נגד אזרחים שהשתתפו במחאות והפגנות , דבר המזכיר משטרים רודנים ואפלים.

    במשרד המשפטים ברשות להגנת הפרטיות שאמורה להגן בראש ובראשונה מפני אפשרויות מסוכנות אלו, מגיבים לראשונה ואומרים, "ראש הרשות להגנת הפרטיות, המשמשת כרגולטור האמון על הגנת המידע האישי בישראל, פנה למפכ"ל המשטרה על מנת לבחון את השלכות השימוש בתוכנה על פרטיות האזרחים".

    עוד הוסיפו, "ככל שהמשטרה עושה שימוש בתוכנת "פגסוס" לשם ביצוע מעקב אחר אזרחים ישראליים, על פניו יש בכך פגיעה חמורה בפרטיות האזרחים עליהם מבוצע המעקב.
    מבלי להתייחס בשלב זה למהימנות הפרסום הספציפי, מציינת הרשות, כי שימוש במערכות טכנולוגיות למעקב אחר אזרחים, לרבות במסגרת התמודדות עם המאבק בפשיעה, הינו מנגנון אשר בהכרח כולל פגיעה קשה בפרטיות האזרחים, על כל המשתמע מכך מבחינת הפגיעה באוטונומיה של כל אחד ואחת מאיתנו, יכולתו של הפרט לממש את מלוא זכויותיו ואופייה הדמוקרטי של החברה הישראלית כולה".

    בסיום ההודעה צוין מהרשות להגנת הפרטיות כי "במסגרת הפניה, נתבקשה פגישה דחופה עם מפכ"ל המשטרה ובמקביל קבלת התייחסות המשטרה להבהרות שביקשה הרשות בנושא".



    0 תגובות