25-30 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם לאזרחי ישראל

    איתי גדסי No Comments on 25-30 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם לאזרחי ישראל
    Worker take a COVID-19 rapid antigen test from Israelis, at a Magen David Adom testing center in Lod, on October 17, 2021. Photo by Yossi Aloni/Flash90 *** Local Caption *** בדיקה מהירה מסיכות קורונה וירוס מגיפה לוד צילום: יוסי אלוני/פלאש90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, אישרו היום (שלישי) את המתווה לחלוקת בדיקות אנטיגן בחינם לאזרחי ישראל.

    המתווה מתבסס על מיצוי יכולתם של ׳סוכני מסירה׳, אשר מפורטים בהמשך, שיהיו אמונים על העברת הערכות לאזרחי ישראל, כך שהחלוקה תיעשה במהירות האפשרית וברמת אמינות גבוהה.

    בהערכת המצב היומית שנערכה הבוקר, הדגיש ראש הממשלה כי שיקולים ערכיים הנחו את אופן החלוקה, ומשכך תתבצע הבחנה בין אוכלוסיות שונות (אוכלוסיות מטופלות על ידי שירותי הרווחה, מערכת החינוך, קשישים ובתי אבות, ועוד), במטרה לאפשר את המשך פעילות המשק ולשמור על בריאות הציבור.

    חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות הלוגיסטית.

    פרטי המתווה:

    • מערכת החינוך (גילאי 0-18) – יחולקו 6 ערכות פר תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה, אפשרות לפעימה שנייה תיבחן בהמשך. החלוקה תתבצע ע"י משרדי הבריאות והחינוך, והרשויות המקומיות.

    • בתי חולים גריאטריים ובתי אבות – 2.5 מיליון בדיקות יועברו למוסדות, ואלו יחולקו באופן אוטונומי על ידם בין הצוותים המטפלים והאוכלוסייה המטופלת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלוקה תתבצע ע"י משרד הבריאות.

    • אוכלוסיות מטופלות ע"י שירותי הרווחה:

    – כ-450,000 משפחות נתמכות רווחה – כל משפחה תקבל ערכה הכוללת 20 בדיקות.

    – כ-25,000 קשישים המטופלים במועדוני מופת ומרכזי יום – הנ"ל יקבלו 3 ערכות בדיקה לשבוע, למשך שלושה שבועות (סה"כ 9 ערכות לאדם).

    החלוקה תתבצע ע"י משרד הרווחה, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

    • כ-350,000 סטודנטים – נבחנת כעת כמות הבדיקות פר סטודנט ואופן החלוקה (המועצה להשכלה גבוהה / מוסדות הלימוד / אגודות הסטודנטים).

    • מפעלים חיוניים – במידת הצורך, רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון ומשרד הכלכלה והתעשייה יבחנו את הקריטריונים ויגבשו המלצה למתווה חלוקה מותאם.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הממשלה מחפשת כל דרך לסייע לאזרחי ישראל לעבור את גל האומיקרון. החלטנו להעביר לאזרחי ישראל, התלמידים וכלל האוכלוסייה, בדיקות חינם. בנוסף, אתמול הודענו על קיצור הבידוד ל-5 ימים. במקום סגרים, אנחנו פועלים למצוא פתרונות במטרה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר ולצלוח, יחד, את שיא הגל".

    שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "אנחנו מחוייבים לספק את כל הכלים כדי לשמור על הבריאות של כל אדם בישראל, לצד השמירה על הכלכלה, החינוך והחיים לצד הקורונה. אנחנו דואגים למלאי חיסונים רציף לכולם, לתרופות ולטיפול מסור לכל מי שזקוק לו, ולבדיקות בהיקף עצום שמאפשרות לנו למנוע הדבקה ותחלואה. במקביל לעמדות הבדיקה הפרוסות בכל רחבי הארץ, כפי שהתחייבנו, אנחנו יוצאים למהלך ענק של חלוקת עשרות מליוני בדיקות לציבור בחינם. אני קורא לציבור, תעשו שימוש בבדיקות. זה פשוט, נגיש וחינם. כך תשמרו על עצמכם וכך נשמור על מי שבסיכון ועלול לחלות במחלה קשה. זו האחריות חברתית של כל אחד מאיתנו".

    שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ההחלטה להעניק בדיקות בחינם לאזרחי ישראל, בדגש על אוכלוסיות פגיעות, לצד קיצור תקופת הבידוד ל-5 ימים בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית, היא בשורה חשובה שמאפשרת לנו חיים לצד קורונה. לכל אורך הדרך אני אומר שאנחנו ערוכים לעבור את הגל הזה תוך מתן סיוע ממוקד ואחראי לענפים שנפגעים. תודה לרה"מ ולשר הבריאות על שיתוף פעולה שמביא להחלטות שקולות ואחראיות. נמשיך לעקוב אחר הנתונים ופעילות המשק, ונדאג שכל אחד יקבל את הסיוע המגיע לו".



    0 תגובות