פנייה לנציב: איסור ההקלטה בשירות המדינה יפגע בחשיפת שחיתויות

    ישראל רובין No Comments on פנייה לנציב: איסור ההקלטה בשירות המדינה יפגע בחשיפת שחיתויות

    התנועה לטוהר המידות בפנייה לנציב שירות המדינה: איסור ההקלטה בקרב עובדי המדינה עלול לפגוע באפשרות העובדים לחשוף שחיתויות ולשמור על מנהל תקין

    Civil Service Commissioner Daniel Hershkowitz attends a State Control committee meeting in the Israeli parliament on December 3, 2018. Photo by Miriam Alster/Flash90 *** Local Caption *** ועדת ביקורת המדינה כנסת ירושלים ישראל דניאל הרשקוביץ ביקורת מדינה צילום: Miriam Alster/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לטוהר המידות פנתה לנציב שירות המדינה על רקע התיקון לתקנון שירות המדינה (התקש"יר) לפיו יאסר על עובדי מדינה להקליט עובדים אחרים. במכתב הסבירה התנועה כי האיסור האמור, שמחמיר את הכללים הקבועים עבור כל אזרח בחוק איסור האזנת סתר, עלול לפגוע ביכולתם של עובדים לחשוף מקרים של שחיתות שלטונית ושל התעמרות בעבודה.

    במכתב הסבירה התנועה כי "הגם שהתיקון קובע חריגים, ומאפשר הקלטה במקרים של חשיפת התנהגויות פוגעניות ופגיעה בטוהר המידות, הרי שנוסח הסעיף מעביר את הנטל להוכחה אל העובד, החשוף לאישום משמעתי במקרה שלא יצליח להוכיח את הטענות.

    "מכאן, שעולה החשש שהאיסור האמור יצור "אפקט מצנן" שיפגע ביכולתם של עובדים להגן על זכויותיהם ולחשוף שחיתויות, וזאת לצד הקשיים הרבים קיימים, ממילא, בפני כל עובד המעוניין לחשוף עוולות המתרחשות במקום עבודתו".

    על כן, ביקשה התנועה כי הנציב יבהיר פומבית כי אין בהנחיה האמורה בכדי לסכן עובדים אשר יפעלו על מנת לשמור על מנהל תקין ועל זכויותיהם וכן יבהיר לאגף המשמעת כי את הנטל שהוטל על העובד המקליט בתקשי"ר יש לפרש בצורה מקלה, הלוקחת בחשבון את חשיבות השמירה על מנהל תקין וחשיפת שחיתויות בשירות המדינה.



    0 תגובות