מרגש: עובדיה חממה שר על החפץ חיים

    נתי קאליש No Comments on מרגש: עובדיה חממה שר על החפץ חיים

    לקראת האירוע שעתיד להתקיים בקרוב בראדין עם גאולת הציון הקדוש של החפץ חיים, עובדיה חממה מציג את השיר "החפץ חיים" | הטקסט העמוק מאד נכתב לקראת מופע טקס הסיום בסמינר בנות אלישבע בשנת תשע"ב ע"י דסי מלכה שהייתה בת 16 בלבד | צפו:

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדובר בטקסט משובח מתוך מחזמר, שנכתב על ידי בנות סמינר בנות אלישבע שהלחין חממה בשנת תשע"ב לבקשתן, לקראת מופע טקס הסיום שלהן, שם הוא עלה על במה והושר על ידי הבנות עצמן  לראשונה. השיר חיכה כל השנים לעיתוי הנכון ולמסגרת הנכונה שבה יצא לאור. כעת במקביל לגאולת ציונו הקדוש בראדין, הגיע גם זמן הנפשתו בקליפ אנימציה בגרסתו המקורית המלאה.

    לא יאומן, אבל הטקסט העמוק מאד, נכתב בזמנו ע"י דסי מלכה , אז נערה בת 16 בלבד, השיר ממשיל את עבודת הפרך של סלילת הכבישים עבור הצאר הסובייטי, לכתיבת דף ביאור למשנה  לשם קידוש השם "יש כאן הקבלה בין הסיטואציות" מסביר חממה. "המאמץ, הטורח הסיזיפי והתהיה: האם מישהו, אי פעם, יוכל להעריך זאת באמת?!"  

    הנמשל הוא, כאשר בכל מקרה האדם הוא עבד בחייו, וחופש הבחירה שלו הוא האם להיות עבד עבדים לצאר ולכל מה שהוא מסמל, או עבד לבורא עולם וכל מה שהוא מסמל עבד השם הוא הוא החופשי.

    זה שנים שהשיר ממתין ליציאה מסודרת, אבל הוא הוקלט דווקא עכשיו עקב הידיעה על גאולת הציון הקדוש של החפץ חיים בראדין שבבלארוס על ידי קבוצת יהודים אידיאליסטים, ומפגן תפילה  רב רושם שיתקיים בערש"ק פרשת יתרו בראדין. הקליפ המלווה את השיר נוצר בכישרון רב באמצעות האיורים של ליאורה רוזנמן ועריכה והנפשה אומנותית של אור בן דוד.



    0 תגובות