דרמה במליאה הכנסת: חוק הגיוס נפל

    איתי גדסי No Comments on דרמה במליאה הכנסת: חוק הגיוס נפל

    דרמה במליאה הכנסת: לאחר ההצבעה על חוק הגיוס, התברר כי אין רוב לחוק, 54 חכי"ם הצביעו בעד ונגד החוק נפל. ח"כ זועבי ממרצ הצביעה נגד. ח"כ גנאים מרע"מ נעדר מהמליאה. יו"ר ש"ס אריה דרעי איים לפני ההצבעה על החוק, כי אם ערבים יתמכו בחוק, החרדים יתמכו בחוק שיגייס ערבים לצה"ל

    צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה במליאת הכנסת, הכנסת הפילה את חוק הגיוס שעלה לקריאה ראשונה, לאחר הצבעה שמית נרשם שוויון 54 והצעת החוק נפלה. ‏ח״כ ג׳יידא רינאווי זועבי ממרצ הצביעה נגד חוק הגיוס – בניגוד למשמעת הקואליציונית. ח"כ מאזן גנאיםמרע"מ לא היה במליאה בהצבעה וכך החוק נפל.

    על פי החוק שהופל, מתווה חדש לגיוסם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים, במקום פרק ג'1 הקיים בחוק, תוך עדכון יעדי הגיוס, הצבת יעד עלייה שנתי והגדרת השלכות כלכליות במקרה של אי עמידה בו. כמו כן, מוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות. בנוסף, מוצע לאפשר שירות סדיר מקוצר לצד השתתפות בהכשרה תעסוקתית ו/או שירות לאומי-אזרחי חלף השירות הצבאי.

    ח"כ אריה דרעי איים לפני ההצבעה על הערבים כי אם יתמכו בחוק, החרדים יעבירו חוק לגיס את הערבים, במהלך נאומו במליאה אמר דרעי: "זה חוק פוליטי ממדרגה ראשונה, אף אחד לא מדבר בשם השוויון, אנחנו יודעים שאם זה היה תלוי בשר הביטחון הוא לא היה מביא את החוק הזה, הוא בא לכאן בגלל אילוץ קואליציוני ובגלל אילוץ של בג"צ ששם אולטימטום. ליברמן ולפיד כביכול המשרתים הגדולים, גנרלים בצבא, הם באים ומדברים בשם השוויון".

    ח"כ יריב לוין תקף את הצעת החוק ואמר: "הצעת החוק הזו היא בעיניי חרפה וחוצפה שאין למעלה ממנה. תחת הסיסמה של כביכול שוויון בנטל מביאים לכאן חוק שכל כולו הפליה אחת גדולה. ואני שואל אותך, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי – איך את מעיזה לתמוך בחוק הזה? מה את רוצה, לגייס את כולם? באמת זה מה שאת רוצה? את בעד לגייס את הציבור הערבי לצבא? את הרי לא בעד זה, את הרי לא רוצה".

    עוד הוסיף, "אז למה את חושבת שיש לך זכות לבוא ולהגיד, אנחנו הציבור הערבי לא, אבל הם כן? למה? מה, האמונה שלהם פחות טובה מהאמונה שלך? הם לא זכאים לאמונה שלהם לפחות כמוך?".

    ח"כ גלית דיסטל אטבריאן אמרה נרגשות בנאומה במליאה: "אחי החרדים, אתם לא לבד. ספינת הדגל של הימין מאחוריכם במאה אחוז ולא כנדבה ולא כתרומה, כי אתם סיירת המטכ"ל של הזהות היהודית במדינה הזו".

    דיסטל הוסיפה, "ומה שקורה עכשיו הוא בלתי נסבל, בחסות 12 פייק ימין מרכז בור ונבער שמי שלעומד בראשו אין אפילו תעודת בגרות ושהיהודי הקדוש בעינו הוא ישו, ובזכות שמאל אנטי ציוני לב המדינה הזו נדחק לשוליים. אתם יושבם כאן זחוחים ולא מבינים איזו רעידת אדמה תתרגש עליכם. לא ימשך יותר מצב שבו רוב יהודי ציוני מדוכא, אנחנו מילימטר מלהבעיר את האדמה הזו."

    ח"כ יאיר לפיד אמר: "איך החוק הזה יכול להיות אנטי חרדי אם כל מה שאנחנו מבקשים בו זה מה שאנחנו מבקשים מהילדים שלנו. כל העניין בחיים משותפים וזה חוק שמדבר על חיים משותפים, הוא שלכולם יש את אותן זכויות ואותן חובות. זה גם לא חוק נגד עולם התורה, כי בכל תולדות היהדות תורה ועבודה, תורה והגנה על מדינת ישראל הלכו יד ביד."



    0 תגובות