אירופה: מבצע לאספקת מחוללי חמצן לקהילה היהודית במולדובה

    נתי קאליש No Comments on אירופה: מבצע לאספקת מחוללי חמצן לקהילה היהודית במולדובה

    בהובלת רבה של מולדובה ובסיוע הג'וינט והסוכנות היהודית מלאי של מחוללי חמצן חדשים עושים את דרכם מישראל לקהילה היהודית של מולדובה | רבה של מולדובה: "השאיפה שלנו היא להפחית את היקף התחלואה בקהילה ולאפשר את העברת מחוללי החמצן לשימוש ארגוני הבריאות של מולדובה"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההתפשטות המהירה של זן האומיקרון, תפסה את הקהילה היהודית במולדובה בעיצומה של החורף המזרח אירופאי. על מנת לסייע לקהילה בקישינב להתמודד עם התחלואה הגוברת, ארגן הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, סיוע מיוחד של מלאי מחוללי חמצן לטובת חברי הקהילה. בשל תנאי מזג האוויר והתפוסה הגבוהה במחלקות הקורונה, רבים מעדיפים להימנע מאשפוז בבתי החולים ונשארים להשגחה וטיפול באשפוז ביתי. במקרים כאלה, הצורך במחוללי חמצן הופך להיות קריטי. 

    עם 8000 חולים בגל הנוכחי ואלפי מתים מקורונה במדינה המזרח אירופאית הקטנה, הקהילה היהודית בראשות הרב זלצמן מגויסת באופן מוחלט לסיוע הומניטרי לחברי הקהילה. לצד סיוע בארוחות חמות לקשישים ומעוטי יכולת, ארגן הרב זלצמן חלוקת תרופות בסיוע מתנדבים למטופלים בקהילה, לפנסיונרים ולקשישים שאין ידם משגת לרכישת תרופות, גם הג'וינט והסוכנות היהודית מסייעים לקהילה בגיוס משאבים.

    כעת, בסיוע נדיבים מהקהילה וגופים פילנתרופיים אחרים, רכש הרב זלצמן מלאי גדול של מחוללי חמצן שמועברים בימים אלה מישראל למולדובה לשימוש הקהילה היהודית ותמיכה במערך האשפוז הביתי בקישינב. היוזמה כבר מכה גלים בתוך מולדובה, וארגוני רפואה, לצד ארגונים קהילתיים וחברתיים יצרו קשר עם הרב ואנשי הקהילה היהודית על מנת להתרשם וללמוד על אופי הפעילות וכיצד ניתן להקים מערך שירות רפואי דומה בכל מולדובה. 

    לדברי הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה: "הקהילה היהודית היתה מובלעת של הקפדה יוצאת דופן מפני נגיף הקורונה, דבר שמנע תחלואה רבה ואבדות בנפש. הגל הנוכחי, הינו חריף במיוחד בהיקפו וגם בקהילה היהודית ניכרת התפרצות הנגיף. הסיוע ההומינטרי לקהילה, הינו חלק מהפעילות הרוחנית והתורנית להפצת אור היהדות בקישינב. השאיפה שלנו היא להפחית את היקף התחלואה בקהילה ולאפשר את העברת מחוללי החמצן לשימוש ארגוני הבריאות של מולדובה" אמר הרב זלצמן.



    0 תגובות