בקואליציה החליטו: חוק הגיוס יעלה להצבעה גם ללא תמיכת רע"מ

    אבי רבינא No Comments on בקואליציה החליטו: חוק הגיוס יעלה להצבעה גם ללא תמיכת רע"מ

    הדרישה בקואליציה להצביע על החוק גם במקרה שבו לא תובטח תמיכת רע"ם, באה ברקע דרישת בג"ץ שהחוק יעלה להצבעה השבוע בקריאה ראשונה

    צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס צפוי לעלות היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה. בקואליציה נוטים להצביע על החוק בכל מחיר, גם אם ברע"ם לא יסכימו להצביע בעדו, וגם אם יש סכנה שהחוק יפול בהצבעה.

    הדרישה בקואליציה להצביע על החוק גם במקרה שבו לא תובטח תמיכת רע"ם, באה ברקע דרישת בג"ץ שהחוק יעלה להצבעה השבוע בקריאה ראשונה. לכן, גם אם החוק יעלה להצבעה ויפול תוכל הממשלה להגיד לבג"ץ שעשתה את שלה והביאה את החוק להצבעה בכנסת.

    כזכור, החוק הקיים, שנחקק בממשלה נתניהו והחרדים בוטל על ידי בג"ץ כבר בשנת 2017 ומאז ביקשה המדינה שוב ושוב לדחות את ביטול החוק בפועל בטענה שבכוונתה לחוקק חוק חדש שיתן מענה לבעיות בשלהן פסל בג"ץ את החוק. הכנת החוק התארכה בפועל שוב ושוב בשל חוסר היציבות הפוליטית ושלוש מערכות הבחירות.

    כבר לפני מספר חודשים הסתיימה הכנת טיוטת החוק החדש והושגה הסכמה בממשלה על הסוגיה היותר שנויה במחלוקת: גיל הפטור. בטיוטה נכלל מתן דיחויים לבני ישיבה אך לצד יעדים גבוהים יחסית של גיוס בני ישיבות והוסכם כי גיל הפטור יעמוד למשך שנתיים על גיל 21, לאחר מכן יועלה לגיל 22 ולאחר מכן לגיל 23.



    0 תגובות