שופט בדימוס: "נתניהו פועל נכון, אין לו הרבה סיכוי לצאת זכאי"

    מהדורת הבוקר No Comments on שופט בדימוס: "נתניהו פועל נכון, אין לו הרבה סיכוי לצאת זכאי"

    השופט בדימוס משה גלעד בריאיון ל'קול חי': "כאזרח – עסקת הטיעון של נתניהו היא בעיטה בבטן. רציתי לראות אותו יוצא זכאי. כשופט לשעבר אני אומר שנתניהו פועל נכון. אחוז הזיכויים בישראל כל כך קטן, שאין לו הרבה סיכוי במשפט"

    צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס משה גלעד, לשעבר שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם על המשא ומתן בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לפרקליטות על הסדר טיעון: "מבחינתי כאזרח שאוהב אותו ורוצה בהצלחתו אם הוא יקח את עסקת הטיעון זו בעיטה ממבטן. הייתי רוצה שראש הממשלה שלי יצא זכאי".

    "אבל לאור הראיות שקיימות יהיו לו מאוד קשה לצאת זכאי לחלוטין", המשיך גלעד. "אני סבור שהתיק של נוני מוזס מעורר קשיים ראייתיים לא מבוטלים, תיק וואלה מתנדנד במידה מסויימת, והתיק עם מילצ'ן הוא הפרת אמונים בוודאות ושם הוא לא יכול לצאת זכאי".

    הוא הדגיש: "כאזרח אני לא רוצה לראות את נתניהו מודה לאחר שאמר שלא היה כלום כי אין כלום, אבל כשופט בדימוס –  עסקת הטיעון כדי למנוע מאסר וקשיים רבים יותר היא דבר נכון מבחינתו".

    הוא נשאל האם בית המשפט יכול לפסוק קלון קצר יותר: "בקלון בית המשפט חייב ללכת לפי החוק שזה 7 שנים. הסמכות להטיל קלון היא לבית המשפט אבל לא בכל מצב יש קלון. זה תלוי בעיקר באופי העבירה. אין בכלל ספק שעבירות הפרת אמונים של ראש ממשלה שהם עבירות קשות מאוד – נחשבות באופן אוטומטי כקלון. לעיתים יכולה להיות הפרת אמונים אבל קלה ומקרית ובלי כוונה שאפשר לוותר אבל זה לא המקרה".

    "אני לא חושב שהיועץ המשפטי לממשלה יהיה מוכן להתפשר גם עם הקלון. הוא מקל עליו מאוד בעצם זה שהוא לא מבקש מאסר", הוסיף גלעד.

    הוא נשאל על מעורבותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרן ברק: "גם הפנייה למנדלבליט היא ממרום מעמדו המשפטי של הנשיא לשעבר ברק, אשר ברור שכל מטרתו היא שיפור מערכת המשפט ואי הריסתה – אז הוא פונה מהמקום הזה ואני חושב שזה בסדר גמור".

    הוא הסביר: "מערכת המשפט נפגעה בצורה לא קלה מהדברים שהטיח בה ראש הממשלה לשעבר נתניהו וחבר עוזריו. עוד 4 שנים של משפט כזה שכנראה יסתיים בהרשעה מלאה, ואם בסוף הוא יצא אשם וילך לכלא – הוא ימשיך להגיד שהמערכת רדפה אותו וזה עושה נזק".



    0 תגובות