בית כנסת נשרף בדרום הר חברון; הממצאים מלמדים על הצתה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בית כנסת נשרף בדרום הר חברון; הממצאים מלמדים על הצתה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז יהודה ושומרון נמסר בית כנסת עלה באש במהלך השבת במצפה זי"ו בדרום הר חברון, הממצאים בשטח מעידים על הצתה בסמוך ליישוב "מעלה חבר".

    רס"מ אבי דסטה מפקד הצוות: "התקבל דיווח במשל"ט יו"ש על שריפה של בית כנסת במצפה זי"ו. עם ההגעה למקום זיהינו מבנה אבן אשר כל תכולתו עלתה באש.
    עוד מצאנו במקום צמיגים רבים שככל הנראה הושלכו פנימה על מנת ליצור בעירה חזקה במבנה".

    כמו כן, נמסר כי מלבד הרכוש והתכולה גם "ספרי הקודש והסידורים שהיו במקום נפגעו מהשריפה, ארון הקודש שהיה במקום נשרף גם הוא, אולם למרבה הנס לא היה בתוכו ספר תורה."

    יש לציין כי בעבר כבר פעלו לוחמי האש מתחנה אזורית יהודה במקום גם כן בשריפה אשר בסיום החקירה נמצא כי מדובר בהצתה מכוונת. חוקר שריפות מטעם כבאות והצלה לישראל החל בחקירת האירוע יחד עם חוקרי המז"פ ממחוז ש"י של משטרת ישראל.

    מבנה בית הכנסת במצפה זיו הסמוך למעלה חבר שבמועצה האזורית הר חברון שהוצת במהלך השבת ונשרף כליל על ידי ערבים, זו הפעם השלישית  הוקם במצפה לזכרם של שני בוגרי סיירת אגוז יהודה בן יוסף ויואב דורון שנהרגו בטעות מירי חיילו בשנת 2003. בשנים האחרונות הוצתו מספר פעמים מבנים במקום על ידי ערבים ושוקמו לאחר מכן על ידי תושבי הר חברון תנועת ההתיישבות אמנה , והמועצה.

    ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי אמר: "כי מזעזע אותי לחשוב על סמיכות המקרים של שני בוגרי אגוז שנהרגו לפני כעשרים שנה באש צה"ל, ועל חילול זכרם דווקא בשבוע הזה. מדובר באירוע שלא יכול לעבור בשתיקה "הם זורקים אבנים על הרכבים שלנו, הם מקימים מבנים לא חוקיים בשטחי c, הם עוקרים עצי זית ושתילים וגם שורפים בתי כנסת, אנחנו צריכים להחזיר את ההרתעה שלנו כאן ומהר, ריבונות לא נמדדת רק במתן דוחות תנועה, ריבונות נמדדת בשליטה על השטח".

    דמרי הוסיף: "אני קורא לכוחות הביטחון לחקור את השריפה ואת חילול הקודש ושריפת ספרי קודש וספרי תפילה , חובה להגיע למבצעים מדובר כאן על פשע שנאה שיכל להתגלגל לאירוע טרור לכל דבר ויתרה מכך חובה למנוע את השריפה הבאה ואת זה עושים רק על הרתעה. אנחנו נמשיך להעמיק את אחיזתנו בארץ הזו באזור הזה ונמשיך לשמור על זיכרון הנופלים שציוו לנו את החיים"



    0 תגובות