שיא במספר המבקרים בסוכות • כמיליון בני אדם ביקרו באתרי קק"ל בסוכות

    יוסי ברויער No Comments on שיא במספר המבקרים בסוכות • כמיליון בני אדם ביקרו באתרי קק"ל בסוכות
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: " הנגישות הטובה לשטחי היערות והפארקים, המגוון הרב של 1000 אתרי קק״ל מתוחזקים היטב שהכניסה אליהם ללא תשלום הביאה גם בחג הזה, ישראלים רבים לוותר על חו״ל ולצאת עם המשפחות לטיולי טבע ואוהלים בשטח. קק״ל פועלת בהצלחה רבה להנגשת הטבע, אהבת הארץ ושמירה על ערכי הקיימות והניקיון ואנו שמחים שציבורים גדולים בארץ הם שותפים נאמנים שלנו לכך״.

    כמיליון מבקרים הגיעו ליערות ולפארקים של קק"ל ברחבי הארץ במהלך ימי החג וחוה"מ. כמות מבקרים נאה ביותר העולה ממש במקצת על מספר המבקרים של השנה שעברה שעמד אף הוא על מספר דומה אך פחות באלפים בודדים. לדברי מומחי קק״ל ״הודות למזג האוויר הנוח ששרר במהלך כל ימי החג. והעובדה שבכל שנה נפתחים עוד שבילי אופניים ודרכים חדשות שלא היו בשנה שעברה, מגיעות משפחות רבות ליערות ולפארקים המתוחזקים על חשבון קק״ל ולכן הכניסה אליהם היא חינם, כדי לחגוג בחיק הטבע ולשלב פיקניקים עם פעילויות ללא תשלום לכל המשפחה, כגון: דיווש על האופניים בשבילים שהכשירה קק"ל, השתתפות בסיורים מודרכים ובפעילויות החג הייחודיות.

    ארועי חג הסוכות התקיימו השנה בהמשך ישיר ובצמוד ליום הניקיון הבינלאומי אותו הובילה קק"ל בישראל ואמנם ניכרה מגמת שיפור בשמירה על הניקיון.

    חידוש נוסף השנה ממנו נהנו המטיילים: שירות חדש של קק״ל להנגשת האתרים שלה באמצעות תכנת הניווט הפופלארית waze, במסגרתה קפצו אתרי קק״ל והוראות ההגעה אליהם כשהמטיילים היו בסמוך אליהם או ביקשו לאתרם מראש בתכנה.

    בעשרות נקודות של קק"ל הוצבו סוכות כשרות, שהיו בתפוסה מלאה בכל ימות החג. ארועי החג המרכזיים אשר היוו מוקדי בילוי מושכים במיוחד ובהם השתתפו אלפים היו:

    • סיורים ותצפיות נדידה באגמון קק"ל-החולה
    • מסיק הזיתים המסורתי ביער בן שמן וביער כברי
    • המרוץ האתגרי הירו-צ'אלאנג' הראשון בישראל שהתקיים ביער בן שמן
    • יריד האמנות העכשווית "צבע גלילי" שהתקיים בחצור
    • סיורים וטיולים לציון הולדת 100 למנחם בגין ז"ל

    אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: " בכל שנה מרגש מחדש לראות את הציבור מתחבר לנופי הארץ. זוהי הצבעת אמון במאמצינו האדירים בקק"ל להנגיש את הטבע לציבור הרחב תוך שמירה על ישראל ירוקה ומלאה כרימון ביערות ובפארקים. האפשרות שניתנה לנו בקק״ל לארח ללא תשלום את כל בית ישראל באתרים שלנו שהוכנו והותאמו לרבבות המטיילים, ולהציע שלל פעילויות לכל המשפחה- ללא עלויות למבקרים, כרוכה במאמצים ובמשאבים אדירים שאנו משקיעים כל השנים להנגיש את הטבע לציבור, והנה הציבור מחזיר לנו אהבה, מצביע ברגליים ומגיע בהמוניו."

    מגמת השמירה על הניקיון בפארקים וביערות קק"ל נמשכה לאורך כל החג. יערני קק"ל ערכו סיורים תכופים ועשו ככל יכולתם להגביר את מודעות המטיילים לשמירה על הניקיון ועל כללי הבטיחות באש. רוב המטיילים שמרו על ניקיון האתרים והקפידו לקחת איתם את האשפה, נציגי הסברה של קק"ל חילקו למטיילים שקיות זבל מתכלות שסייעו לכך.

    ריבוי המבקרים בא לידי ביטוי גם באלפי שיחות שהתקבלו מדי יום במוקד המידע של קק"ל 'קו ליער': 1-800-350-550 ממטיילים שהתעניינו באירועים השונים ובפעילויות הרבות וכמו כן בקבלת מידע על אתרים שכדאי לבקר בהם.

    מוקדי הבילוי הפופלארים ביותר של קק"ל לפי אזורים:

    בצפון:

    אגמון קק"ל-החולה פתח את שעריו בכל ימי החג החל משעות הבוקר המוקדמות. את האגמון פקדו מידי יום אלפי מטיילים והורגש עומס באתר לכל אורך החג, המונים הגיעו להשתתף במגוון הפעילויות, ולצפות באלפי חסידות ברווזים וציפורים שהגיעו בעיצומה של עונת הנדידה.
    בחצור התקיים יריד האמנות העכשווית "צבע גלילי" בו נהנו אלפים מתערוכות, ומסדנאות ליצירה אקולוגית בהדרכת צוות קק"ל.
    בגליל המערבי פארק אדמית,יער קרית אתא ופארק גורן היו פופולאריים מאוד בקרב מטיילים ומשפחות. קבוצות רוכבי אופניים רבות זרמו אל יער בית קשת בשעות בוקר מוקדמות במהלך החג כדי לרכוב בשבילי האופניים, כך גם בשבילי הנוף ביער בירייה. לפארק רמות מנשה הגיעו במהלך החג עשרות אלפי מטיילים שערכו פיקניקים במקום. ארועי מסיק הזיתים ביער כברי נחלו הצלחה, ובהם השתתפו מאות משפחות וילדים.

    במרכז:

    אל יער בן שמן זרמו עשרות אלפי מטיילים שבחרו לערוך מנגל ופיקניק בצל העצים ולהשתתף באירועי המסיק שנערך בחוה"מ. גם בפארק קנדה ובפארק בריטניה הורגשה תנועת מטיילים ערה לאורך כל החג. יער עמינדב ואתר הסטף התמלאו במטיילים שהגיעו לרכוב על אופניים וליהנות מישיבה על גדת המעיינות. שומרי המסורת נהנו מהסוכות הכשרות, שהוקמו במספר מוקדים ויכלו לסעוד ולקיים את מצוות החג. השנה הופעלו שש תחנות מידע בימי החג : בן שמן, פארק קנדה, שריגים,אשתאול,צרעה, בריטניה צפון, בכל תחנה עמד מדריך קק"ל שנתן הסבר על היער ועל אתרים בסביבה וחילק ברושורים ושקיות אשפה.
    לראשונה הגיע לישראל ארוע הספורט האתגרי הירו צ'אלנג', אשר התקיים ביער בן שמן, ובו השתתפו אלפים של צעירים ובני נוער. בפארק בגין השכן, השתתפו מאות במגוון סיורים וטיולים של קק״ל בסימן הולדת 100 למנחם בגין ז"ל.

    בדרום:

    גם בנגב הורגשה תנועת מטיילים ערה מאד , בעיקר של מטיילי גיפים שהגיעו ברכבים עמוסים באוהלים ומזרונים לשהות ארוכה ולינה בשטח.
    רבים מהמבקרים הגיעו לפארק ירוחם, פארק דימונה ופארק אשכול. ליער המלאכים-שחרייה הגיעו אלפים שבאו לנפוש וליהנות מפיקניק בחיק הטבע. יערני קק"ל דיווחו על תנועת רוכבי אופניים ערה בשבילי פארק גולדה. מאות נוספות של אנשים הגיעו מידי יום, ליערות יתיר ולהב. בפארק ירוחם וגולדה יכלו המבקרים אף לסעוד להנאתם בסוכות הכשרות ולקיים את מצוות החג.



    0 תגובות