- רדיו קול חי - -

חודש לרצח בחומש: אלפים מפגינים מול משרד רה"מ

אלפים מפגינים בשעה זו מול משרד ראש הממשלה ברחוב קפלן בירושלים בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות ובקריאה לשמור על אדמות הלאום ביו"ש ובנגב ובדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה.

ההפגנה מתקיימת במלאות שלושים יום להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד ובסיום שבוע מחאה מול משרד רה"מ. ראשי הרשויות ביו"ש היו במהלך כל השבוע במקום בדרישה שלא להרוס את ישיבת חומש, שלא לפגוע בהתיישבות, ושלא להפקיר את אדמות המדינה ביו"ש ובנגב.

בין ראשי המועצות שמשתתפים בהפגנת האלפים נמצאים ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש עיריית עמונאל אליהו גפני, ראש מועצת מעלה אפרים שלמה ללוש, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר היום: "המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל. הביזיון הזה שבאותו יום שהממשלה מאשרת את החוק של חיבור חשמל למאחזים הבדואים שמשתלטים על אדמות הנגב, הממשלה מנתקת את החשמל והורסת בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי". לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך. על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול.

"עם ישראל רוצה את יהודה ושומרון בנויות, את ההתיישבות הצעירה, את הנגב בשליטת מדינת ישראל, ועם ישראל רוצה את חומש הבנויה".

דגן הביא דברי חיזוק מראשי הרשויות בדרום: שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים יור מרכז השלטון האזורי, איציק דנינו ראש עיריית אופקים, בני ביטון ראש עיריית דימונה ויור פורום ערי הפיתוח, ותמיר עידאן ראש מועצה אזורית שדות נגב שאמרו: "למפגיני הימין עכשיו, בירושלים. אנחנו, תושבי הדרום והנגב, מבקשים לחזק אתכם במאבק למען אחדות העם והארץ. כולנו שותפים בתמיכה בתושבי חומש ובתושבי יהודה ושומרון. יהודה ושומרון, כמו הנגב, הם חלקים בלתי נפרדים של מדינת ישראל. חזקו ואמצו".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון הוסיף במחאה כי לא נותרה עוד ברירה אלא לדרוש את המגיע לנו בזכות. לדבריו: "הגענו לנקודת השבירה ביחס לממשלה. המתנו ובחנו את הממשלה על פי המעשים והתוצאה היא כשלון מחפיר. לא נותרה דרך אחרת מאשר לקבל בדרך הקשה, את המגיע לנו בזכות. שיחפשו ילדי כאפות אחרים, כפי שאמר אחד משריה לפני מספר ימים".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר במאהל המחאה כי "אם ממשלת ישראל חרדה כל כל לשלטון החוק, טוב תעשה שתתמקד בטיפול באנדרלמוסיה השלטת בנגב ובמתקפה ערבית מתוזמנת ומשומנת כנגד נכסי הלאום בשטחי C. הכי קל לטפל במתנחלים ולא בכדי, הרי לנו באמת יקר צה"ל, המדינה הזו וכן גם החוקים שלה. ניצול הציני של הממלכתיות שלנו לא יצליח לכם, אנחנו נעמוד איתן על הערכים עליהם גדלנו וכנראה לא רק בשמנו אלא גם בשמם של אלו שמסובבים להם את הגב. ממשלת ישראל, הבנתם נכון – גם בשמכם".