דובר צה"ל: "מדובר בטרגדיה גדולה, אנחנו חוקרים את האירוע"

    אסתי פלד No Comments on דובר צה"ל: "מדובר בטרגדיה גדולה, אנחנו חוקרים את האירוע"

    בריאיון ל'קול חי' אומר דובר צה"ל תא"ל רן כוכב כי "לא הייתה במקרה הזה התרעה לחדירה או משהו מן הסוג הזה. לכן לא ברור כיצד קרה האירוע. הוקמה ועדה שחוקרת את הנושא, בנוסף לחקירת מצ"ח. גם הקצין שירה בחבריו חווה שעות קשות ואנחנו מלווים אותו"

    צילום: דובר צהל
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על התקרית הקשה הלילה בה נהרגו שני חיילים כתוצאה מירי חברם לאחר טעות בזיהוי. "הלילה יצאו מספר מפקדים ולוחמים למשימת אבטחה בסמוך למחנה נבי מוסא. שתי קבוצות נפרדות – קצין בודד ועוד שלושה-ארבעה לוחמים. במרחק כמה מאות מטרים ועל בסיס זיהוי מוטעה התבצע ירי דו צדדי ושניים נהרגו. זו טרגדיה גדולה. אנחנו מבררים מה קרה", אמר כוכב.

    הוא הדגיש: "כל היחידות שלנו מתאמנות באזור. זה מקום שאנחנו מתאמנים בו שנים. מעת לעת יש שיח על סוגיית גניבת אמצעי לחימה מבסיסים – אך לא הייתה פה התרעה לחדירה או משהו מן הסוג הזה".

    עוד עדכן כוכב: "הקצין הלוחם שירה בחבריו חווה שעות קשות ואני מניח שהאירוע הזה ילווה אותו תקופה ארוכה. אנחנו מלווים אותו ומטפלים בו בצורה מקצועית". הוא הוסיף: "הקמנו ועדת מומחים שתבחן את האירוע, זאת מלבד חקירת המשטרה הצבאית שנפתחה".

    דובר צה"ל התייחס גם לאירוע תאונת המסוק הצבאי מלפני ימים ספורים בלבד: "בימים הקרובים נפרסם את דו"ח הביניים של חקירת תאונת המסוק".



    0 תגובות