לאחר כשנתיים: נתוני קנסות הפרת חוק המזומן נחשפים

    איתי גדסי No Comments on לאחר כשנתיים: נתוני קנסות הפרת חוק המזומן נחשפים

    רשות המסים מפרסמת פרטים אודות העיצומים הכספיים שהוטלו על עוסקים בגין הפרות של חוק זה | וכך, ביישום שהועלה היום (ד') לאתר ניתן לראות פרטים מסוימים בנוגע לכל קנס שהוטל, כמו תאריך ההפרה והטלת הדו"ח, הענף הכלכלי שאליו שייך העסק שעליו הוטל העיצום, והאזור בארץ שבו הוא פועל | כל הפרטים

    צילום: Elements envato
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות המסים מפרסמת מידע בנוגע לעיצומים שהוטלו בגין הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן. חוק לצמצום השימוש במזומן,  נכנס לתוקף לפני כשנתיים, והוא אוסר על ביצוע עסקות גדולות בכסף מזומן בגלל החשש להעלמת מס. גם אדם פרטי המשלם בעסקה גבוהה עובר על החוק, ללא קשר לשאלה אם בית העסק או העצמאי שקיבל את התשלום דיווח על העסקה לשלטונות המס.

    בהתאם לסעיף 18 לחוק לצמצום השימוש במזומן, רשות המסים מפרסמת באתר שלה פרטים אודות העיצומים הכספיים שהוטלו על עוסקים בגין הפרות של חוק זה. וכך, ביישום שהועלה היום (ד') לאתר ניתן לראות פרטים מסוימים בנוגע לכל קנס שהוטל, כמו תאריך ההפרה והטלת העיצום, הענף הכלכלי שאליו שייך העסק שעליו הוטל העיצום, והאזור בארץ שבו הוא פועל.

    כמו כן, ניתן לקבל מידע לגבי ההיקף הכולל של העיצומים והקנסות שהוטלו מאז החלת החוק, בחלוקה לענף כלכלי ולסוג ההפרה. לפי הדיווח, בסך הכל הוטלו, מאז החלת החוק, 674 עיצומים בהיקף כולל של כ-106 מיליון שקל.

    מהנתונים עולה כי הענף בו הוטלו מירב העיצומים עד כה הוא ענף המסחר הסיטונאי והקמעונאי. 177 היטלים בהיקף כולל של כ-19.5 מיליון שקל. ענפים בולטים נוספים הם מסחר סיטונאי וקמעונאי בכלי רכב ותיקונם, 40 היטלים בהיקף כולל של כ-13.5 מיליון שקל), ענף הפרסום וחקר השווקים,11 היטלים בהיקף כולל של כ-10 מיליון שקל, ענף שירותים אישיים ואחרים שם היו 60 היטלים בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל. גם בענף הבנייה נתנו 135 קנסות בהיקף כולל של כ-606 אלף שקל) ושירותי ראיית חשבון ועריכת דין – 60 היטלים בהיקף כולל של כ-621 אלף שקל.

    בפילוח הנתונים לפי סוגי הפרות ניתן לראות כי 289 עיצומים, בסכום כולל של כ-104 מיליון שקל, הוטלו בגין הפרות במסגרת עסקאות במזומן. החוק מגביל שימוש במזומן בעסקאות הגבוהות מ 11,000 שקל. 174 עיצומים, בסכום כולל של כ-891 אלף שקל, הוטלו בגין שימוש אסור בשיק. על פי החוק, חל איסור על שימוש בשיק בו לא נכלל שם המוטב ובהסבת השיק חובה לציין פרטים על המסב והנסב. 212 עיצומים, בהיקף כולל של כ-1.6 מיליון שקל הוטלו על עוסקים שלא תיעדו את אמצעי התשלום בעסקה. על פי החוק, חלה חובה על עוסק לתעד את אמצעי התשלום שבו שילם או קיבל תקבול.

    על פי החוק, שיעור העיצום נקבע בהתאם להיקף ההפרה, שהוא הסכום הנקוב בשיק או ההפרש בין התשלום במזומן בפועל לתקרת התשלום המותרת על פי החוק. עד לגובה הפרה של 25 אלף שקל חל עיצום בשיעור של 15% מהיקף ההפרה, בין 25 אלף שקל ל-50 אלף שקל חל עיצום בשיעור של 20% מהיקף ההפרה ומעל ל-50 אלף שקל חל עיצום בשיעור של 30% מהיקף ההפרה.



    0 תגובות