תלונה במשטרה נגד השר גדעון סער: חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

    איתי גדסי No Comments on תלונה במשטרה נגד השר גדעון סער: חשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

    עו"ד אביעד ויסולי הגיש תלונה במשטרה נגד השר גדעון סער וח"כ שרן השכל בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי החשד, ראשי משפחת פלאח הדרוזית מהכפר סמיע קשרו עסקת שוחד עם סער והשכל, שבסיסה מתת כסף והבטחה להצבעה מאורגנת של המשפחה למפלגת "תקוה חדשה". ח"כ שרן השכל הגישה הצעת חוק פרטית להפרדת המועצות הקטנות למרות העלות הכספית האדירה מכספי הציבור

    גדעון סער צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התחקיר המקיף והעובדתי של איילה חסון על החשד הכבד לשוחד למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, המשטרה פתחה היום (שני) תיק חקירה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים כנגד שר המשפטים גדעון סער וחברת הכנסת שרן השכל.

    התלונה הוגשה למשטרת ישראל ביום 6.1.22 על ידי עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר עמותת המטה למען ארץ ישראל, בהמשך וכהרחבה לתחקיר שפורסם על ידי אילה חסון בחדשות ערוץ 13. החשדות מתייחסים להצעת חוק פרטית שהגישה השכל לכנסת בעצה אחת עם סער בחודש יוני 2021 לפירוק המועצה המקומית כסרא – סמיע לשתי מועצות נפרדות.

    על פי החשד, ראשי משפחת פלאח הדרוזית מהכפר סמיע קשרו עסקת שוחד עם סער והשכל, שבסיסה מתת כסף והבטחה להצבעה מאורגנת של המשפחה למפלגת "תקוה חדשה" בבחירות לכנסת ה – 24, באופן שנתן למפלגה זו מאות קולות בוחרים בכפר סמיע בבחירות.

    במסגרת עסקת השוחד התחייבו סער והשכל לחוקק חוק לפיצול המועצה המקומית כסרא סמיע לשניים, דבר שיביא את אנשי משפחת פלאח לעמוד בראש המועצה המקומית החדשה בכפר סמיע ויעניק עשרות משרות חדשות במועצה שתקום לבני המשפחה. סער והשכל גם התחייבו להעביר כספים בעשרות מיליוני שקלים למועצה החדשה מתקציב המדינה.

    המתת האסור – הצבעה מאורגנת של אנשי משפחת פלאח ל"תקוה חדשה", אורגן באופן הבא: בכל הבחירות הקודמות לכנסת היו בכפר סמיע 3 קלפיות: 2 קלפיות במתנ"ס ואחת ב"טיפת חלב". בבחירות לכנסת ה – 24 הוספו לפתע 2 קלפיות נוספות (ס"ה 5 קלפיות) תוך העברת קלפי אחת למיקום חדש, באופן ששלושת הקלפיות הוצבו במקומות שבהם יש למשפחה שליטה:

    קלפי מס' 3.2 – בי"ס על שם ד"ר סלמאן פלאח
    קלפי מס' 4.2 – בית הספר הטכנולוגי
    קלפי מס' 4.3 – מועדון הפרחים

    יצוין כי מספר הבוחרים בכפר סמיע עלה בין הבחירות לכנסת ה – 23 לבחירות לכנסת ה – 24 ב – 3% בלבד (מ – 1933 ל – 1997) כך שלא היתה כל הצדקה להגדלת מספר הקלפיות ב – 66% (משלוש לחמש קלפיות).

    כצפוי, באותן שלוש קלפיות חדשות קיבלה תקווה חדשה 294 קולות (84%) מתוך 352 הקולות שהיא קיבלה בכל כפר סמיע וכן 78% מכלל הקולות (377 קולות) שמפלגה זו קיבלה בכל 15 הקלפיות במועצה המקומית כסרא – סמיע. ההצבעות לתקווה חדשה באותן קלפיות היו:

    בקלפי 3.2 – 107 קולות (47% מהקולות)
    בקלפי 4.2 – 79 קולות (26% מהקולות)
    בקלפי 4.3 – 108 קולות (33% מהקולות)

    יצוין כי בכל הקלפיות בכפר כסרא קיבלה מפלגת תקווה חדשה 25 קולות בלבד שהם 1% מקולות הבוחרים.

    ביום 17.7.21 שודרה כתבת תחקיר של אילה חסון בערוץ 13 בנושא זה. במסגרת הכתבה שודר ראיון עם פואד פלאח, מבעלי מחצבת סמיע, שבו הוא הודה מפורשות:
    "אילה חסון: אז מי הבטיח לכם שזה יפוצל?

    פואד פלאח: אנחנו בתקווה, אולי קשרנו את הכסף שלנו עם תקווה חדשה. שרן השכל הגישה הצעת חוק ונראה איך נתקדם עם זה."

    מדברי פואד פלאח עולה כי מדובר בשוחד מובהק (קשרנו את הכסף שלנו עם תקווה חדשה) וכן כי הצעת החוק הוגשה במסגרת עסקת השוחד ("נתקדם עם זה").

    ביום 7.6.21 (מיד לאחר שלפיד הודיע על כינון הממשלה) הגישה השכל בתיאום עם סער את הצעת החוק הפרטית לפיצול המועצה המקומית. על פי החשד, סער ערך את הצעת החוק, בעצה אחת עם אנשי סמיע.

    על פי הצעת החוק, המועצה המקומית הקיימת תפורק מיידית והמועצה החדשה תקום בכפר סמיע ב"יום התחילה" שנקבע ליום 1.7.21, כלומר כשלושה שבועות לאחר הקמת הממשלה ועוד לפני העברת חוק התקציב. כמו כן נקבע במסגרת הצעת החוק כי שר הפנים ימנה ועדה קרואה לאלתר לשתי המועצות המופרדות.

    עוד נקבע בהצעת החוק כי לא ניתן יהיה לקבל כל עובד חדש ללא אישור מראש משר הפנים. בנוסף הובטח בהצעת החוק מתן "מענק הסתגלות לפיצול הרשות המאוחדת" מתקציב המדינה לרשות החדשה שתוקם, ללא הגבלת סכום או קריטריון כלשהו.

    סער, כשר המשפטים ויו"ר ועדת השרים לחקיקה, היה אמור להעביר את הצעת החוק בוועדת השרים וכך לחייב את הקואליציה להצביע בעדו.

    סער והשכל היו חייבים להודיע לכנסת על ההסכם עם תושבי סמיע ועל ניגוד העניינים שלהם. הם לא פנו ליועמ"ש או ליו"ר הכנסת ולא הצהירו על ניגוד העניינים. בכך הפרו סער והשכל את חובת ההודעה על הסכמים פוליטיים שנקבעה בדין ופעלו בניגוד עניינים במסתרים, דבר המקים חשד נוסף לעבירת מרמה והפרת אמונים.

    הליך החקיקה לא קודם מאחר וראש מועצת כסרא – סמיע, יאסר גדבאן, שלח שני מכתבים ליועץ המשפטי לממשלה שבו הוא התלונן על מתן לשוחד בחירות לתושבי סמיע (לפי חוק הבחירות לכנסת). היועץ המשפטי לממשלה הודיע שהוא לא הורה על פתיחת חקירה מאחר ולא צורפו ראיות כלשהן למכתבים.

    יצוין כי אין קשר בין מכתבי התלונה של ראש המועצה גדבאן בנוגע למתן שוחד בחירות, לחשדות בתלונה החדשה על קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי סער והשכל בהגשת הצעת החוק (יוזכר כי הפרקליטות הגישה כתב אישום בעניין דומה אך קל בהרבה נגד ח"כ חיים כץ).

    עו"ד אביעד ויסולי מסר כי "מדובר בחשדות כבדים לעבירות שחיתות חמורות כנגד גדעון סער ושרן השכל – שוחד, מרמה והפרת אמונים – תוך ניסיון להעביר עשרות מיליוני ₪ מכספי המדינה ועשרות משרות לכמה מאות בוחרי סער בכפר סמיע. לא עולה על הדעת כי סער יכהן כשר המשפטים וימנה את הפרקליטים שינהלו את החקירה נגדו ואת השופטים אשר ישפטו אותו."

    מספר תיק החקירה – פלא 14373/2022.



    0 תגובות