התנועה לטוהר המידות: לבחון את השימוש הגובר במכת"ז

    ישראל רובין No Comments on התנועה לטוהר המידות: לבחון את השימוש הגובר במכת"ז

    התנועה לטוהר המידות בפנייה לשר לביטחון פנים: "אין חולק כי תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר הציבורי, אך את זאת יש לעשות תוך הימנעות מפגיעה באזרחים ומגרימת נזק, ותוך שמירה על זכות ההפגנה ובהתאם לנוהל הקיים ולפסיקת בית המשפט"

    מכתזי"ת בפעולה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לטוהר המידות פנתה היום (ראשון) לשר לביטחון פנים, עמר בר לב, בבקשה כי יורה על בחינה עמוקה של אופי השימוש שעושה המשטרה במכת"זיות ובמערכת הבואש, וזאת על רקע שורה של אירועים בעת האחרונה מהם עלה כי אופן הפעלת האמצעים האמורים אינה עולה בקנה אחד עם נוהל המשטרה בעניין ועם פסיקת בית המשפט העליון, ומובילה לפגיעה שלא לצורך באזרחים, שחלקם כלל אינם מעורבים בהפגנות.

    יוזכר כי האירועים האחרונים אשר פורסמו כוללים פגיעה באזרחים שאינם מעורבים תוך פיזור ההפגנות; נזקים לרכוש ולעסקים; וכן שימוש בשכונות מגורים באופן שגורם לנזק ופגיעה בשכונה ואף הוביל לפנייה של ראש העיר ירושלים למפקד המחז בעניין זה.

    במכתב הבהירה התנועה כי אין חולק כי תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר הציבורי, אך את זאת יש לעשות תוך הימנעות מפגיעה באזרחים ומגרימת נזק, ותוך שמירה על זכות ההפגנה ובהתאם לנוהל הקיים ולפסיקת בית המשפט.

    בתנועה אומרים כי "התמונה המצטיירת מלמדת כי בעת האחרונה ידה של המשטרה "קלה על ההדק" בשימוש באמצעים האמורים, וכי ייתכן אף שהמעקב שמנהלת המשטרה אחר השימוש באמצעים אלו אינו מספק דיו, כפי שנחשף בדיון שנערך בעניין בכנסת בחודש שעבר. על כן, ביקשה התנועה כי השר בר לב יורה על בחינה מקיפה של מדיניות השימוש במכת"זית ובבואש בעת האחרונה, בכדי למנוע הישנות של המקרים החמורים המתוארים".



    0 תגובות