עולם התורה: מאות נרשמים לחידון ההלכה המבוקש

    אבי יעקב No Comments on עולם התורה: מאות נרשמים לחידון ההלכה המבוקש

    מאות תלמידי חכמים ובני תורה נרשמים לחידון ההלכה המבוקש והמוערך בקרב בני התורה | "אתה פתאום מוציא מעצמך יכולות ועומק חדש כי אתה חייב לחיות את הלימוד במהלך התוכנית – אי אפשר ללמוד בשטחיות" מספרים מתמודדים לשעבר

    גמר חידון הלכה למעשה תשפ"א צילום: דניאל נפוסי
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה טובה בעולם התורה: עוף השמיים מוליך את הקול – קולה החי של התורה הנישא ברמה מכה הדים רבים, אברכים ורבנים רבים נרשמים לשלבי התחרות המוקדמים של "חידון הלכה למעשה" בראשות הגאון הרב אופיר יצחק מלכה שליט"א שיחל בימים הקרובים.

    ההמונים, מובחרי הציבור החרדי, בני התורה ואברכים השוקדים בהתמדה על תלמודם שרוצים להימנות מבאי בית ה' ולהצטרף לשורה הראשונה בעולם ההלכה אותה ממלאים זוכי חידון הלכה למעשה לאורך השנים. הם נדרשים להתמודד בשלבי התחרות המוקדמים, באופן טלפוני ובשאלות הלכתיות סבוכות וזמן מענה קצוב.

    מערכת 'קול חי' שוחחה עם הרב דניאל (29) מחריש שהגיע בעבר לחצי הגמר וסיפר על חוויותיו מהתחרות: "אני יכול לומר שהלימוד שלמדתי בשביל התכנית העלה לי את רמת הלימוד בכללי, הלימוד שלי הפך להרבה יותר רציני, התחזקתי גם בניצול הזמן" מספר הרב דניאל.

    "במסגרת רגילה של כולל לומדים ברוך ה' טוב, אבל כשאתה במסגרת של תחרות צריך לדעת המון פרטים ודברים שלא משקיעים בהם בלימוד רגיל, וההשתתפות בתחרות עוזרת  להשקעה רבה בלימוד, ואני ממש יכול לומר שאני מרגיש שעליתי בכמה רמות בלימוד, מעולם לא הגעתי לרמת ידיעה כזו וזה ברור לי שזה בזכות החידון" הוא הוסיף.

    הרב יוסף (27) מנתיבות שהשתתף בחידון סיפר לנו: "אני יכול לומר שעד התכנית אתה אברך רגיל שמשקיע 30\40 אחוז מהיכולת שלך ללמוד, כשאתה נכנס לתחרות זה מאמץ אותך בכמות ואיכות של לימוד".

    "אתה פתאום מוציא מעצמך יכולות ועומק חדש בלימוד, כי אתה חייב לחיות את הלימוד במהלך התוכנית, אי אפשר ללמוד בשטחיות, וזה מפתח אחרי זה כל לימוד שאתה לומד גם אחרי החידון, אתה מקבל שליטה בחומר, ואיכות אחרת בלימוד" סיפר הרב יוסף.

    הרב משה (30) מנווה יעקב שזכה בחתן חידון ההלכה לפני מספר שנים סיפר ל'קול חי': "החידון הזה גם לי לניצול הזמן, מצאתי את עצמי לומד בכל הזדמנות, בתור לקופת חולים, בנסיעה באוטובוס, ובכל הזדמנות, בגלל שזה מחייב. בנוסף, זה מחזק את הידיעה והזכירה של הלימוד לאורך זמן".

    הרב סיפר: " ניסיתי כל מיני שיטות לזכור את מה שאני לומד והם לא עזרו, כמובן שצריך לחזור תמיד, אבל החידון מחדד את הזיכרון שנים קדימה" ועוד נקודה חשובה מוסיף משה: "ההשתתפות בחידון פותחת אפשרויות להתקדם הלאה בעולם ההוראה, אחרי שזכיתי בחידון התחלתי לענות על שאלות בבית הוראה, זה מקדם מאד" שיתף הרב משה

    בשידורו הקבוע של הגאון הרב אופיר מלכא שליט"א ב"קול חי דיבר חתן חידון הלכה למעשה תשפ"א הרב רועי חדד: "דווקא על "אברכים שמסופקים אם להגיע לחידון או לא, אני אומר להם שזה קידום אדיר בלימוד ובהספקים וממליץ לנסות את ידיעותיהם ולהיכנס לנבחרת חידון הלכה למעשה תשפ"ב".

    האזינו לרב רועי חדד, חתן חידון הלכה למעשה בשנה שעברה

    בדרך זו, הרבנים שיעברו את המשוכה הראשונה יהיו רק הידענים והמופלגים שבהם. ורק יזכו להיכנס אל החידון היוקרתי והנחשב בעולם התורה והטופ שבטופ, זוכה חידון הלכה למעשה, יזכה במענק נחשב ובהכרה תורנית בינלאומית.

    מתוך אלפי האברכים המתדפקים אל קווי הטלפון של "קול חי" יעלו לשלב הגמר 21 אברכים. שיפגינו את בקיאותם קבל עם ועולם במשך שלבי החידון הפומבי ומשדר הגמר שמואזן ונצפה על ידי עשרות אלפי מאזינים וצופים המבקשים לדעת במתח מי יהיה חתן ההלכה השנתי.

    השלב הסופי הקודם לתחרות יהיה בהשתתפות 21 הנבחרים, כאשר אל השידור החי ייבחרו הטובים שבהם, עשרים ואחד אברכים ואנשי תורה הנמנים עם יושבי בית המדרש ויודעי הלכה ותורה.

    חידון הלכה למעשה, בראשות הגאון הרב אופיר מלכא שליט"א ובהנחייה מיוחדת ויחל, כאמור, בסייעתא דשמיא בימים הקרובים כאשר במסגרתו ישאלו המתמודדים שאלות בהלכות ברכות ויצטרכו להוכיח בקיאות רבה בהלכות התורה ובדקדוקיה.

    התוכנית תשודר מדי יום ראשון בשעה 22:00 כאשר במסגרתה ייעקרו הרים וייטחנו זה בזה באש ובלהט תורני מיוחד אותו "קול חי" מבקשים להעביר לקהל התורני והאיכותי של מאזיניהם וצופיהם.

    בכל תכנית, "בעל כורחנו ושלא בטובתנו" כפי שנוהג להגדיר זאת הגר"א מלכא, ייאלצו צוות השופטים להיפרד מרב מתמודד. חידון ההלכה ילווה אותנו עד ימי חודש ניסן וחג הפסח אז יוכרז בטקס מפואר מיהו חתן ההלכה העולמי לשנת תשפ"ב שיזכה בתגמול כספי משמעותי ומכובד ביותר. מלבד זאת, כל רב שמתמודד יקבל פרס יוקרתי.

    הגאון הרב אופיר מלכא שליט"א אמר: "אני מתפלל להצלחת כל הרבנים המתמודדים. אני בטוח כי התכנית תגדיל ותאהיב את התורה הקדושה לכלל הציבור ולעולם התורה בפרט, התכנית עולה לאוויר לאחר מאמצים רבים והכנות גדולות של כל צוות קול חי, מנכ"ל הרדיו אבי רוזן, מנהל התוכניות בצלאל קאהן, המפיקה יעל צייטלין ועוזרים ומסייעים נוספים".

    אם אתם חושבים שאתם שולטים בהלכות ברכות ורוצים להימנות בין יושבי כותל המזרח של זוכי חידון ההלכה  התקשרו: 039039039 שלוחה 9. ההרשמה לחידון תסתיים בימים הקרובים.

    כאמור, אי"ה החידון יועבר מדי שבוע, בשידור צפייה חי, כאן באתר "קול חי".



    0 תגובות