מהומות בג'נין ברקע מעצרו של זביידי הבן

    אבי יעקב No Comments on מהומות בג'נין ברקע מעצרו של זביידי הבן

    בשעות ליל שבת המוקדמות נעצר בנו של המחבל זכריא זביידי בסמוך לג'נין בעקבות נסיעה פרועה | בעקבות המעצר החלו מאות חמושים של הפת"ח בג'נין והחלו להשתולל בעיר ואף לירות לעבר בניין הממשל של מפלגתם | לאחר כמה שעות שוחרר הצעיר והמהומות פסקו

    ג'נין
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בשעות המוקדמות של ליל שבת נעצרו מספר צעירים ובהם בנו של המחבל  שנמלט מהכלא לפני חודשים ספורים – זכרייא זביידי. וכך, מאז היוודע מעצרו אמש, החלו להתרחש עימותים בין חמושים לכוחות הביטחון הפלסטיניים בעיר ג'נין.

    בהודעה רשמית מטעם כוחות הביטחון הפלסטיניים נמסר כי הנ"ל נעצר על רקע פלילי לאחר שנסע ברכב לא חוקי וביצע עברות תנועה. עוד נכתב בהודעה כי "החוק צריך לחול על כולם באופן שווה".

    דיווחים מהמקום סיפרו על כך שהעימותים במקום נמשכו שעות ארוכות וכללו ירי מכלי נשק רבים זריקות אבנים והבערת צמיגים. החמושים שהיו מצוידים בכלי נשק מרשימים, הזדהו כאנשי תנועת הפת"ח במחנה הפליטים ג'נין והזהירו בכרוז מצולם  את הנהגתם שלהם בראמאללה (והכוונה להנהגת הרש"פ) מפני פגיעה בבני האסירים והשהידים ובבנו של זכריא זבידי.

    לאחר מספר שעות, הרשות הפלסטינית נאלצה לשחרר אותו לקראת השעה שתיים לפנות בוקר בניסיון להרגיע את המצב בג'נין. ואכן לאחר השחרור הפסיקו את  הירי  ואת השלכת מטעני החבלה פסקו.

    חמאס ניסה גם הבוקר למנף את האירוע כדי לתקוף את הרשות הפלסטינית ולהעמיק את הטריז בינה לבין האזרחים על רקע "התנכלות לבנו של סמל ההתנגדות לישראל, שזוכה לקונצנזוס נרחב בקרב העם הפלסטיני ובקרב תומכי הרש"פ".



    0 תגובות