המסית הלאומי: גולן: "המתיישבים – תתי אדם"; דרישה נרחבת לפטר את גולן

    אבי רבינא 2 Comment on המסית הלאומי: גולן: "המתיישבים – תתי אדם"; דרישה נרחבת לפטר את גולן

    סגן השר יאיר גולן שוב עולה לכותרות בגלל הסתה קשה נגד היהודים. בריאיון על מתיישבי חומש כינה אותם גולן בחמת זעם, "תתי אדם שצריכים להוריד אותם משם בכוח". המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הדברים ובנט מהיר לגנות. סמוטריץ': "זה שקרא לחברה הישראלית נאצית ועכשיו מכנה את המתיישבים בביטוי שהמציאו הנאצים לעם היהודי"

    צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר יאיר גולן התראיין היום (חמישי) בערוץ הכנסת והסית בצורה חמורה כנגד ציבור המתיישבים ביו"ש, בהתייחסו למתיישבים בחומש אמר גולן בזעם, "אלו תתי אדם – קילקולו של העם היהודי, צריך להוריד אותם בכח מהמקום הזה". גולן הוסיף וחשף, "כשהייתי מפקד איו״ש, לא נתתי לאף אחד לחזור ולהתיישב שם".

    ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו".

    נתניהו הוסיף, "אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה: "‏ההסתה הנוראית כלפי אחינו המתיישבים מגיעה לשיא חדש, מי פילל שדווקא במדינת היהודים, חבר ממשלה יכנה יהודים ׳תתי אדם׳ – אמירה קשה ומקוממת, המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה. חברי הממשלה הלא לגיטימית הזאת, שוברים מידי יום שיאי שפל חדשים. בושה וחרפה".

    בצלאל סמוטריץ' תקף את בנט על ממשלת השמאל הקיצונית שהקים: "השותף של בנט ושקד וכהנא ואורבך וסילמן. זה שקרא לחברה הישראלית נאצית ועכשיו מכנה את המתיישבים בביטוי שהמציאו הנאצים לעם היהודי. איש נאלח, שקרן אנטישמי שמפיץ עלילות דם שקריות".

    עוד הוסיף, "תעשו טובה, שותפיו בימינה, רק אל תגנו אותו עכשיו בטוויטר כדי לנקות את המצפון שלכם אחרי שהפכתם אותו לסגן שר".

    ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו וכתב: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. "לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו".

    ח״כ משה ארבל הגיב וכתב: "יאיר גולן זה שזיהה תהליכים מכנה הבוקר אזרחים ישראלים יהודים המתיישבים בצפון השומרון תתי אדם. אבל ליועז הנדל שותפו לממשלה מפריע תנועות הידיים של דודי אמסלם. צביעות קווים לדמותה".

    ח"כ ינון אזולאי אמר בתגובה לדברים המבישים של יאיר גולן: "השימוש בביטוי תת אדם הוא שימוש גזעני ואנטישמי עתיק, שכוון כלפי העם היהודי לאורך השנים על ידי שונאיו הגדולים ביותר. העובדה שגולן מאמץ את הביטוי נגד חלקים מהעם היהודי, מקנה לו מקום של חוסר כבוד ברשימה 'מפוארת' של שונאי ישראל".

    אזולאי הוסיף, "עצוב שהאיש הזה חבר של כבוד בממשלת ישראל וזוכה להסכמה שבשתיקה מחבריו בממשלה. בנט, אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה. תתעורר".

    יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר אמר בתגובה על דברי יאיר גולן: "השותף המטורלל של נפתלי בנט ואיילת שקד מכנה הבוקר את תלמידי ישיבת חומש "תתי אדם". האיש שזיהה תהליכים של שנות ה30 משתמש בטרמינולוגיה של הנאצים כלפי יהודים. איזו חרפה. הבעיה המרכזית היא לא באומר – שמזמן הוציא את עצמו מהחברה הישראלית ועבר לצדד באויב – אלא במי שמינה אותו להיות סגן שר בממשלת ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות