נכדו של הבאבא סאלי בסיפור מיוחד: הישועה של ראש הישיבה מאמריקה

    אסתי פלד No Comments on נכדו של הבאבא סאלי בסיפור מיוחד: הישועה של ראש הישיבה מאמריקה

    הרב משה אבוחצירא נכדו של הסבא קדישא סידנא באבא סאלי, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על הישועות להם זוכים המוני הבית ישראל הפוקדים את הציון והסיפור המיוחד שסיפר לו אביו, על הראש ישיבה מארה"ב שהגיע במיוחד לברכה לארץ לאחר שבתו הייתה בין החיים למוות

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפין נוהרים הערב (רביעי) להילולת הבאבא סאלי זיע"א בנתיבות, התראיין הערב נכדו הרב משה אבוחצירא ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא וסיפר על קיום ההילולא השנה,  "כנראה שהעולם היה צריך לשמוע את השם של הצדיק בכל העולם, גם יהודים שלא ידעו ולא מכירים שמעו את שמו של הסידנא באבא סאלי, כנראה שהיה בזה עניין רוחני מאוד גבוה. עם ישראל כולו בחר שההילולא תתקיים ברוב פאר והדר".

    הרב משה הוסיף, "מעז יצא מתוק, ב"ה הכל בשביל עם ישראל. בצדיק עצמו היה כל כולו למען עם ישראל. הצדיק הפקיר את זמנו במיוחד בעשרים השנים האחרונות שלו, מבוקר עד ליל שמע את הצרות של עם ישראל והפעיל את כל כוחותיו הרוחניים וזכות אבותיו בכדי לעזור לעם ישראל. לכן עם ישראל מחזיר לו ויודע שזה מקור של קדושה וישועה".

    לדברי הרב, "עד היום 38 שנה לפטירתו, אנחנו שומעים ישועות חדשות שאנשים מקבלים בזכות הסבא קדישא, הוא זרע את כוח האמונה כי בגללו היה קל להאמין, הוא היה כלי מחזיק ברכה וישועה".

    הרב משה מספר כי "אנשים מידי יום ורואים אותם ונפגשים איתם, באו לציון בכו והתפללו שבזכות הצדיק יזכו לישועה ואח"כ חוזרים ועושים סעודה על הישועה ומבקשים לברך. אומרים שמה שהצדיק היה עושה בימי חייו כך גם עושה אחרי פטירתו. הקב"ה רוצה לראות איך הוא יוכל להשפיע ולעזור לבניו".

    נכדו הרב משה מספר סיפור מיוחד על הישועה שהוריד הבאבא סאלי לראש ישיבה מאמריקה, "סיפר ששמעתי ממור אבי שהיה בנו של הסבא קדישא, היה ראש ישיבה באמריקה שהייתה לו בת אחת ובשעה טובה התחתנה. היא נכנס להריון ובחודש השמיני העסק הסתבך, הלכו לבית חולים ושם אמרו להורים תחליטו או להציל את הילדה או את העובר, ראש הישיבה יצא החוצה סהרורי ופגש יהודי בשם ז'אק פרידמן שהכיר את הסבא קדישא ואמר לו תיקח מיד טיסה לישראל ותדבר עם הבאבא סאלי רק הוא יכול לעזור לך. הראש ישיבה טס מיידת והגיע לבית הרב, בדיוק הרב נוטל ידיים לסעודת ראש חודש, אמרו לו שיש ראש ישיבה בפתח בבא סאלי הורה לו מיד להכניס אותו".

    "הוא נטל ידיים ובאבא סאלי ביקש ממנו בסעודה לשתות ערק, הרב סירב כי הוא מימי חייו לא שתה ערק, הבאבא סאלי אמר לבנו תאמר לו שאם הוא לא ישתה הוא לא יוכל לשמוע אותו הבעייה שיש לו, בינתיים שרו פיוט ונתנו לו עוד כוס, באמצע הסעודה ראש הישיבה התפרץ בבכי ובאבא סאלי שאל מה יש לו? ראש הישיבה סיפר על צרתו".

    "באבא סאלי הוריד את הראש עם המצח על השולחן ככה במשך חמש דקות, אח"כ הבאבא סאלי הרים את הראש ואמר לו "מזל טוב נולדו לך תאומים". הראש ישיבה שמח וביקש מהרב לצאת ולהתפלל מנחה, הרב אמר לו אין בעייה רק אח"כ תחזור. הבאבא סאלי אמר לבני ביתו הוא לא הלך להתפלל הוא הלך לדואר להתקשר לראות אם אכן הבאבא סאלי צדק. אחרי זמן קצר הוא חוזר מאושר וזורח ואומר שאכן מה שאמר הרב כך היה. באבא סאלי אמר לו רק אל תשכל להתפלל מנחה".



    0 תגובות