אחרי הפגישה עם אבו מאזן: גנץ נפגש עם מלך ירדן

    שלמה ריזל No Comments on אחרי הפגישה עם אבו מאזן: גנץ נפגש עם מלך ירדן

    שבוע אחרי הפגישה עם ראש הרשות הפלסטינית: שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך ירדן, עבדאללה השני ודן עימו בסוגיות ביטחוניות ומדיניות | תהליך מדיני באופק?

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (רביעי) עם מלך ירדן, עבדאללה השני. בפגישה הדגיש גנץ את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, התורמים לביטחון שתי המדינות.

    שר הביטחון ומלך ירדן דנו בסוגיות ביטחוניות ומדיניות ושר הביטחון גנץ הודה למלך, על פעילותו לשמירה על היציבות באזור ולחיזוק השלום והנורמליזציה. שר הביטחון בירך על שיפור היחסים בין ישראל לירדן מאז הקמת הממשלה, והביע את מחויבתו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים.

    בהודעת לשכת המלך הירדני נמסר: "הוד מלכותו המלך עבדאללה נפגש ביום רביעי בעמאן עם שר ההגנה הישראלי בני גנץ. במהלך הפגישה חזר המלך עבדאללה על הצורך לשמור על השקט בשטחים הפלסטיניים, ולנקוט את האמצעים הנדרשים ליצירת האופק הדרוש להשגת שלום צודק וכולל, על בסיס פתרון שתי המדינות.

    "הפגישה סיקרה גם מספר נושאים של דאגה הדדית, וכן אמצעים להגברת הביטחון והיציבות באזור. בפגישה השתתפו סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספדי ומנהל לשכת הוד מלכותו ג'עפר חסן".

    בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: ראש האגף המדיני-ביטחוני, זהר פלטי, ראשת המטה מעיין ישראלי והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף. מהצד הירדני השתתפו: סגן ראש הממשלה ושר החוץ והתפוצות, מר איימן ספדי, מנהל האגף לעניינים פוליטיים, מר מואת אל זועבי ומנהל לשכת הוד מלכותו, ד"ר ג'עפר חסן.

    רק לפני שבוע נפגש גנץ עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) בביתו של גנץ בראש העין. הפגישה, שהייתה השניה מאז הקמת ממשלת בנט עוררה סערה בימין וגל של תגובות נזעמות באופוזיציה על החזרתו של אבו מאזן לזירה לאחר שנים רבות שבהם הפכו אותו בממשלות הימין ללא רלוונטי.



    0 תגובות