מומחי האוניברסיטה העברית: 20,000 נדבקים בשבוע הקרוב

    צבי טסלר 1 Comment on מומחי האוניברסיטה העברית: 20,000 נדבקים בשבוע הקרוב

    חוקרי האוניברסיטה העברית טוענים כי "ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה-20 אלף וימשיכו לעלות בשבוע שלאחר מכן.

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זינוק משמעותי במספר הנדבקים בקורונה בישראל: כ-5,300 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול, שיעור החיוביים זינק לכמעט ארבעה אחוזים ומקדם ההדבקה עלה ל-1.75. מספר החולים מאושפזים במצב קשה חצה את המאה.

    חוקרי האוניברסיטה העברית חושפים מחקר שערכו על התפשטות זן האומיקרון: ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה- 20,000 וימשיכו לעלות עוד יותר בשבוע השני של ינואר.

    לדבריהם, מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים בעלי חיסון שאינו בתוקף, הדבר צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של ינואר בוודאי עם נוסיף את השפעת שתוקפת בחודשים אלו ומוסיפה אישפוזים נוספים בבתי החולים.

    מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים כפי שהמחקר מעלה – יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון המסרבת להתחסן ולחיסון רביעי למדוכאי חיסון כפי שקופות החולים החלו לבצע.

    כמו כן, מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון. לגבי הפער בין מקדם העלייה בתחלואה הקשה למקדם העלייה במספרי הנדבקים, מסבירים החוקרים כי ייתכן שפער זה קשור בהמשך התפתחות גל הדלתא.

    מנגד, פרופ' ערן סגל טוען כי מספר המאומתים אמנם יעלה אך לא נגיע לשיאים של חולים קשה. בעוד שלושה שבועות תהיה ירידה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לפי הנחיות משרד הבריאות, קופות החולים מחסנות עכשיו בהתאם למתווה הבא: בפייזר-יחוסנו ילדים מגיל 5 ומעלה, במודרנה-יחוסנו בוגרים מגיל 18 ומעלה, ובאסטרהזניקה יכולים להתחסן כל בני ה-18 ומעלה (למעט נשים בהריון) המעוניינים בתרכיב זה. ולפי הנחיות משרד הבריאות, קופות החולים מחסנות מעכשיו בהתאם למתווה החדש .